Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Snackappel Rockit aan de rol in Hongkong

Rockit Global, het bedrijf achter de innovatieve Rockit-snackappel, heeft de afgelopen weken al veel hoofden doen draaien in de straten van Hongkong, dankzij een intensieve marketingcampagne bedoeld om dit energieke nieuwe merk op deze markt te introduceren.

Het begon in oktober met een tram voorzien van merklogo. De omni-channel campagne omvat daarnaast een interactief pop-up evenement, betrokkenheid van influencers en PR-activiteiten. 

Julian Smith, directeur van Rockit Global, legt uit dat de sterke samenwerking tussen zijn bedrijf en FRECO cruciaal is geweest om het merk Rockit te presenteren op een manier die aanspreekt bij consumenten in Hongkong. 

“We hebben zeer nauw samengewerkt met het team van FRECO om een campagne op te zetten waarin de uitgesproken uitstraling van ons nieuwe merk tot uitdrukking komt. De lokale bevolking is al jaren fan van Rockit-appelen en deze nieuwe activiteiten zijn bedoeld om de bekendheid van het merk verder te vergroten en duizenden consumenten te bereiken, zowel in fysieke winkels als online," vertelt Julian. 

Het driedaagse pop-up evenement in het drukbezochte winkelcentrum Popcorn Plaza stond in het teken van interactieve games en giveaway-acties en trok duizenden consumenten. 

"Het was geweldig om samen te kunnen werken met 80 influencers die de media-activiteit voor #rockitapple flink aan wisten te jagen," vervolgt Julian. "De posts die hieruit voortvloeiden, bevatten ook beelden van het pop-up evenement en gaven de merkbekendheid onder onze doelgroepen een extra impuls."

POS-materialen waren nadrukkelijk aanwezig in meer dan 130 supermarkten en groothandels om het merkbewustzijn verder te verhogen. Deze hebben bijgedragen een een hogere afzet ten opzichte van vorig jaar. 

Sam Sin, directeur Business Development bij FRECO, vertelt dat het geweldig is om te zien hoe fruitmarketing een nieuw tijdperk ingaat dankzij de toename van sterke merkpositionering binnen deze sector. "We hebben echt genoten van deze kans om het Rockit-merk 'tot leven te brengen' in Hongkong. We willen consumenten niet alleen aanmoedigen om van deze smakelijke Rockit-appelen te genieten maar ze daarnaast de energieke levensstijl van dit merk laten omarmen, iedere dag opnieuw," aldus Sam. 

Aangezien het bedrijf tegen 2025 verwacht jaarlijks 400 mln appelen te verpakken en verladen, zal Rockit haar groei op belangrijke markten moeten versterken door het opbouwen van goede samenwerkingen met licentiehouders en retailers. Het vooruitlopen op consumententrends en het ontwikkelen van geweldige merkervaringen zijn cruciaal voor dit bedrijf, dat ernaar streeft uit te groeien tot 's werelds meest geliefde appelmerk. 

Voor meer informatie: 
Anna Murray
Rockit
+64 27 587 0523 
anna.murray@rockitapple.com 
www.rockitapple.com 

Publicatiedatum: