CEO John van der Ent van Spar heeft op woensdag 3 november de aangescherpte strategie van het bedrijf met franchiseondernemers gedeeld op de jaarlijkse Formuledag. De kernpunten van deze strategie zijn: verder groeien met foodservice, groei van het aantal verkooppunten en investeren in permanente verbetering van de winkels.
Foto genomen op de Spar formuledag 3 november 2021, bron: SPAR
Met de verwerving van een meerderheidsbelang in The Tosti Club heeft Spar de ambities die het bedrijf in de foodservicemarkt heeft versneld. Met het bundeling van foodservice- en supermarktactiviteiten wil Spar het profiel van gemakswinkel verder versterken. De verdere ontwikkeling van de online-activiteiten zal daar ook op aansluiten.
Spar heeft in Nederland 455 gemakswinkels in oppervlakte variƫrend van 150 m2 tot ruim 500 m2. Het gemak vindt de klant elke keer in een andere vorm, passend bij de behoeften van klanten op die plek. Daarbij zet het bedrijf in op een goede focus op het bieden van het juiste assortiment op de juiste plek.
Bron: Spar