Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hongjiu Fruit is uitgegroeid tot China's grootste fruitgrossier

Hongjiu Fruit, opgericht in 2002, is een multimerkgroep van vers fruit in Chongqing (China). Het bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met de exploitatie van de volledige keten van importfruit en binnenlands fruit van hoge kwaliteit. De belangrijkste producten zijn durian, mangosteen, longan, dragonfruit, kersen en druiven. In totaal zijn er 49 fruitsoorten in de portefeuille.

Volgens de prospectus, waarin gegevens van Insight Consulting worden geciteerd, is Hongjiu Fruit op basis van de inkomsten van € 731 mln in de eerste helft van 2021 uitgegroeid tot China's grootste grossier met een eigen merk.

Er hebben al veel fruitleveranciers een beursgang gemaakt, maar ze zijn allemaal op een mislukking uitgelopen. Xianfeng Fruit en Baiguoyuan bleven steken in de begeleidingsperiode voor de notering in januari en februari van dit jaar.

Van 2018 tot de eerste helft van 2021 heeft Hong Jiu Fruit zijn inkomsten verdrievoudigd en zou nu het "eerste beursgenoteerde fruit" kunnen worden.

Als kruier begonnen 
In 1987 was Deng Hongjiu, de oprichter van Hongjiu Fruits, ook een "bangbang" (kruier) op de Chongqing Chaotianmen Wharf. Op 17-jarige leeftijd verdiende hij ongeveer € 10/maand door producten voor mensen te dragen.

De slimme Deng Hongjiu ontdekte dat de retailprijs van Chaotianmen mandarijnen veel hoger was dan die van langer houdbare mandarijnen. Hij besloot € 296 te investeren en kocht meer dan 2 ton mandarijnen met een goede houdbaarheid. De aankoopprijs was € 0,04 en de verkoopprijs € 0,08. Deng Hongjiu verdiende in twee dagen € 13 meer dan een maand eerder door mandarijnen door te verkopen.

Op deze manier begon hij een fruitgroothandel, bouwde geleidelijk zijn eigen team op en de markt werd groter en groter. In 2002 richtten Deng Hongjiu en zijn vrouw Jiang Zongying Chongqing Hongjiu Fruit op.

Het bedrijf begon met de aankoop van rode mandarijnen in Chaotianmen en werd verder uitgebreid met de introductie van Taiwanees fruit in Chongqing.

Publicatiedatum: