Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hulpmiddelen en coaching voor hoevewinkels

We leven in een snel wijzigende maatschappij waarbij de korte keten in de lift zit. Dit biedt veel perspectieven en kansen voor korteketenproducenten. Hogeschool Vives en Inagro hebben de handen ineengeslagen om hoevewinkels te te helpen. Zo ontwikkelden ze een toolbox en is het project empowering farmers  gestart om ondernemers te helpen beter bestand te zijn tegen de opkomende concurrentie voor en binnen de korte keten.



De consument hecht steeds meer belang aan beleving en authenticiteit, zeker bij de keuze en de aankoop van voeding. Hoevewinkels kunnen hierop slim inspelen met de toolbox van Inagro en Vives. Hierin staan aandachtspunten voor een onvergetelijke klantenervaring gebundeld. De inspiratiefiches en webinars reiken haalbare oplossingen aan. 

Klik hier voor de korte keten toolbox

'Empowering Farmers' bouwt verder op het project Farmer Business+. Hogeschool VIVES en Inagro leerden in dit project dat kennis en oplossingen aanbieden niet per definitie aanzet tot het nemen van actie. In veel gevallen hoogstens tot het vormen van goede voornemens. "De pilootbedrijven overtuigden ons dat ze dankbaar zijn dat we hun drempels wegnemen om strategisch vooruit te kijken naast hun drukke operationele werking. Dit project speelt hierop in maar kiest voor opschaling en een empowerment-benadering zodat het traject resulteert in duurzame realisaties, gedragen door strategische ondernemers", aldus de onderzoekers van Vives.

Via custumer journey-analyse (informatie opzoeken, weg naar bedrijf, winkelinrichting en/of automaten, assortiment, huisstijl en prijsaanduiding, online aankopen, betalen, klantenbinding), mystery shoppers en themafiches maken we tijdens een intakegesprek een SWOT-analyse. Afhankelijk van sterktes en noden starten de onderzoekers een vervolgtraject dat inzet op procesbegeleiding (via individuele coaching), kennisopbouw (via lerende netwerken) of business development (creatieve input via Raad van vertrouwelingen). 

Klik hier om aan te melden voor het project Empowering Farmers

Foto: Monkey Business Images, Dreamstime.com  

Publicatiedatum: