Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei bio-markt wordt op 10% geraamd in VS en Canada in 2022

Volgens Mike Mauti, directeur van het Canadese Execulytics Consulting, zal de biosector in de Verenigde Staten en Canada in 2022 in omzet waarschijnlijk een groei laten optekenen van 5 à 10%. Deze groei zal grotendeels worden gedreven door de stijging van de koopkracht van jongeren onder de 25 jaar. "Dat is het grootste en krachtigste component van de biologische beweging", merkt Mauti op.

Steve Lutz, vicevoorzitter Ideeën en Innovaties bij Category Partners, een adviesbureau gevestigd in de Amerikaanse staat Idaho, zegt dat de toegenomen beschikbaarheid van bio-producten en de vermindering van het prijsverschil tussen biologische en conventionele producten ook de markt zal stimuleren. Hij geeft aan dat dit prijsverschil in de loop van de tijd geleidelijk kleiner is geworden door de toegenomen productbeschikbaarheid, en dat dit in de toekomst een neerwaartse druk op de prijzen zal blijven uitoefenen.

Om de interesse van Gen Z in biologische producten te illustreren, bleek uit een recent onderzoek van Execulytics Consulting onder 5.000 Canadese consumenten dat 39% van de consumenten onder de 25 jaar zei dat biologisch altijd hun voorkeur heeft of dat ze alleen biologische producten kopen, terwijl slechts 25% van de 25-plussers hetzelfde beweert.

Mauti voegt daaraan toe dat uit dit onderzoek ook bleek dat consumenten onder de 25 jaar interesse tonen in exotische producten, zoals mango's, limes en Aziatische groenten, wat zeker groeimogelijkheid biedt voor dergelijke producten.

Tegelijkertijd meldt hij dat consumenten in die leeftijdsgroep minder bananen, appelen, aardappelen en aardbeien kopen dan hun oudere tegenhangers. Hij legt uit dat, hoewel deze jongere leeftijdsgroep nog niet volledig op de markt actief is, hun koopkracht met de jaren zal vergroten en dat zij daarom de groei van biologische producten in de toekomst zullen stimuleren.

Volgens Organic Products Network, Category Partners en Nielsen steeg de omzet van biologische producten in het derde kwartaal van 2021 met 3,4% in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Zachtfruit, appelen en verpakte sla waren goed voor 85% van de omzetgroei in verse biologische producten in het derde kwartaal van 2021. De omzet van biologisch zachtfruit groeide met 11%.

Bron: simfruit.cl

Publicatiedatum: