Tholen - Binnen een jaar van een onbekend product naar een miljoenenpubliek. De koningsoesterzwam kreeg afgelopen week flink meer bekendheid via het programma The Mask Singer dat 3,4 miljoen kijkers heeft. De consumptie ervan zit in de lift, zien ze bij teler Oakfield die zelf veel energie heeft gestoken in het promoten van de koningsoesterzwam. “Afgelopen september is de consumptie flink toegenomen en is het echt toegegroeid naar een volwassen product”, aldus directeur Lisa van Veen.
Een hele prestatie, want vorig jaar kende bijna niemand nog de koningsoesterzwam en was deze niet te verkrijgen in de retail. Oakfield kreeg dat eind vorig jaar na een promotiecampagne voor elkaar bij AH en sindsdien is de consumptie groeiende, zeker nu de herfst is ingetreden. “Een oude wijsheid in business is dat alles wat je aandacht geeft, groeit en dit is wel een schoolvoorbeeld daarvan”, licht Colette Klautz van CK media promotions, die meehielp bij de promotiecampagne van Oakfield.
Steeds meer consumenten ontdekken exotische paddenstoelen, deze passen namelijk in alle foodtrends van dit moment: van lokaal tot gezond, vleesalternatief, gemak, duurzaam en biologisch. “De kunst is om daarop mee te liften, de consument pakt het pas op wanneer je jezelf ook bekendmaakt als onderdeel van die trend. Dan kun je ook de commerciële vruchten ervan plukken. Het is wel belangrijk om als teler of producent eerst zelf energie in te steken, zoals Oakfield heeft gedaan. Daarna kunnen andere marktpartijen het overpakken zoals nu gebeurt. Dat de koningsoesterzwam in The Mask Singer verscheen is wel de kers op de taart”, besluit Colette.
Voor meer informatie:
Oakfield Champignons
Lochtstraat 1
6039 RV Stramproy
+31 (0)495 564113
[email protected]
www.oakfield.nl
CK media promotions
Colette Klautz
Nieuwe Boschstraat 13
4811 CS Breda
+31 (0)6 20 14 11 88
[email protected]
www.ckmp.nl