Spar Schotland biedt gratis fruit aan in samenwerking met het Healthy Living Programme
Spar Schotland zet zijn steun aan Healthy Living Scotland (HLS) voort door gratis fruit uit te delen aan kinderen in nog eens vier winkels in het hele land. De campagne moedigt kinderen aan om meer fruit te eten en gezonder te leven.
Bron: spar-international.com
HelloFresh gaat van start in Italië
HelloFresh heeft aangekondigd dat het zijn intrede doet in Italië als onderdeel van de wereldwijde strategie van de groep om zijn totale markt uit te breiden en duurzame groei op lange termijn te verzekeren. Italië is het tweede land waar de maaltijdpakketaanbieder in 2021 van start gaat, in navolging van Noorwegen eerder dit jaar.
Bron: esmmagazine.com
Aandeelhouders Britse supermarkt Morrisons steunen overname van € 8,5 mld door CD&R
Aandeelhouders van supermarktgroep Morrisons hebben een bod van € 8,2 mld van de Amerikaanse private equity firma Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) goedgekeurd. Daarmee is het doek gevallen voor de felst betwiste overname van dit jaar in Groot-Brittannië.
Bron: reuters.com
Duitsland: Globus heeft 'de wind mee' bij omzetstijging over heel jaar
De Duitse hypermarkt Globus rapporteerde een omzetstijging van 2,4% in het boekjaar tot 30 juni, tot € 7,76 mld. Directeur Matthias Bruch verklaarde dat het bedrijf op dit moment "veel wind in de rug" in de markt ziet. De groep, die ook winkels heeft in Rusland, Tsjechië en Luxemburg, rapporteerde een bedrijfsresultaat van 6,1% hoger in de periode, tot € 301,3 mln, vergeleken met het jaar ervoor.
Bron: esmmagazine.com
Noord-Ierse Sainsbury's: '109 banen op de tocht' door sluiting winkel
Sainsbury's gaat zijn winkel in Craigavon sluiten en een vakbond waarschuwt dat meer dan 100 banen op de tocht staan. De supermarkt omschreef de beslissing als "moeilijk". Het bedrijf liet weten dat het "alles wat het kan" doet om alternatieve functies te vinden binnen Sainsbury's.
Bron: bbc.com
Lidl zorgt voor revolutie in Oekraïense retail- en teeltsector
In de Oekraïense media werd melding gemaakt van de entree van het Duitse retailnetwerk Lidl op de Oekraïense markt, met een verwijzing naar het uitlekken van een interne brief die gepubliceerd werd door Lebensmittel Zeitung. Hoewel de informatie nog niet officieel is, hebben deskundigen van EastFruit geanalyseerd wat dit kan betekenen voor de Oekraïense retail in groenten en fruit, voor de Oekraïense groentetelers en voor de retail in het algemeen.
Bron: east-fruit.com
Franse levensmiddelenuitgaven dalen in september, E.Leclerc boekt grootste winst
Franse consumenten gaven in september 0,6% minder uit in de supermarkten, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Wel gaven ze per keer meer uit: € 6,70 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In de zogenaamde P10-periode (van 6 september tot en met 3 oktober) daalde het winkelverkeer met 3,1%, terwijl de online-afzet met 0,6 procentpunt toenam en nu 9,3% van de markt in handen heeft.
Bron: esmmagazine.com