Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asda opent eerste premium supermarkt

België: Logistieke problemen bij Carrefour duren voort
De logistieke problemen bij Carrefour België duren voort, ook al is de staking in het distributiecentrum van Kuehne+Nagel in Nijvel een week geleden beëindigd. De vakbonden vrezen dat het probleem structureel is en wijzen op het tekort aan chauffeurs.
Bron: retaildetail.eu 

België: stakingen Lidl voorbij
Aan de stakingen bij Lidl in België is een einde gekomen. De directie en de vakbonden hebben een akkoord bereikt over maatregelen die de werkdruk moeten verminderen. Door acties waren sinds vrijdag veel winkels gesloten. Maandag gold dat voor zeventig van de ruim driehonderd vestigingen.
Bron: www.retailtrends.nl

Rusland: X5 ziet like-for-like omzet stijgen met 4,8% in derde kwartaal
De Russische retailgigant X5 Retail Group rapporteerde een stijging van de like-for-like omzet met 4,8% in het derde kwartaal van zijn boekjaar, grotendeels gedreven door een grotere omvang van de winkelmandjes (+4,7%), met een kleine toename van het verkeer (+0,1%).
Bron: esmmagazine.com 

Britse overname Morrisons: Bradfords retailgigant
Supermarktgigant Morrisons is met zijn 122-jarige geschiedenis voor € 8,2 mld opgekocht door de Amerikaanse private equity firma Clayton, Dubilier & Rice (CD&R). Aan de vooravond van een stemming door de aandeelhouders die de deal zou kunnen goedkeuren, is de BBC naar de geboorteplaats van het bedrijf geweest om te weten te komen wat de inwoners van Bradford ervan vinden.
Bron: bbc.com 

Picnic en HelloFresh in top 10 Nederlandse e-commerce
Zoals elk jaar heeft het Nederlandse tijdschrift Twinkle een ranglijst gemaakt van de 250 grootste e-commercewinkels in Nederland. De 6 grootste webwinkels van Nederland in 2020 zijn dezelfde 6 als het jaar ervoor. Bol.com blijft de grootste speler, gevolgd door Coolblue en Albert Heijn. Albert Heijn is echter het gat met zijn voorganger snel aan het dichten. Tuincentra en bouwmarkten groeiden het hardst en ook maaltijdbezorgers klommen hoger op de lijst. 
Bron: ecommercenews.eu 

VK: Asda opent eerste premium supermarkt in samenwerking met EG Group
Asda heeft officieel zijn eerste premium 'Extra Special' supermarkt geopend die automobilisten de mogelijkheid biedt om het luxe assortiment van de supermarkt te kopen op een handige locatie langs de weg. De winkel, die zich op het voorterrein van EG Group aan de Oxford Road in Beaconsfield, Buckinghamshire bevindt, heeft 2.500 producten op voorraad, waaronder een grote selectie van Asda's premiumassortiment. Deze omvatten een uitgebreide selectie van verse en gekoelde 'Extra Special' producten, evenals kant-en-klaarmaaltijden en bieren, wijnen en sterke dranken, die een grote waarde en kwaliteit bieden in vergelijking met concurrerende supermarktformules.
Bron: corporate.asda.com 

Hongarije: Spar gaat lokale leveranciers steunen met 'Regional Treasures'-partnerschapsprogramma
Spar Hongarije creëert een nieuw regionaal partnerschapsprogramma voor kleinschalige binnenlandse telers en bedrijven. Spar investeert € 4,75 mln in het 'Regional Treasures'-programma om ten minste 100 leveranciers te integreren en de werkgelegenheid te stimuleren.
Bron: spar-international.com 

VK: The John Lewis Partnership doet mee aan de Race to Zero en ondersteunt de overgang naar een CO2-arme economie
The John Lewis Partnership heeft zich aangesloten bij een kopgroep van bedrijven die de SBTi Business Ambition for 1.5°C hebben ondertekend en zich ook hebben aangesloten bij de UNFCCC Race to Zero campagne. Race To Zero is een wereldwijde campagne om leiderschap en steun te verzamelen van bedrijven, steden, regio's en investeerders voor een gezond, veerkrachtig, CO2-vrij herstel in de aanloop naar de 26e VN-Conferentie van de Partijen (COP26) over klimaatverandering in november.
Bron: waitrose.pressarea.com 

Publicatiedatum: