Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse minister bezoekt Nederlandse bedrijven op Fruit Attraction

Van 5-7 oktober vond de 13e editie van de internationale groenten- en fruitvakbeurs Fruit Attraction plaats in Madrid. Het vernieuwde Nederlandpaviljoen bood gelegenheid voor vele ontvangsten. Zo ontving Ambassadeur Jan Versteeg de Spaanse minister van Landbouw Luis Planas gezamenlijk met Janine Luten, directeur GroentenFruitHuis. Een delegatie van de Topsector Tuinbouw & Uitgangsmaterialen was ook van de partij.


Van links naar rechts: Anneke van der Kamp, Gert Stiekema (beiden Topsector Tuinbouw & Uitgangsmaterialen), Nina Berendsen (Landbouwraad Madrid), Luis Planas (Spaanse minister van landbouw), Jan Versteeg (Ambassadeur Madrid), Janine Luten (GroentenFruitHuis).

Vernieuwd NL paviljoen GroentenFruithuis
Voor het GroentenFruitHuis was de Fruit Attraction weer de eerste, maar helaas ook de enige beurs van 2021 met een collectieve stand. In het vernieuwde Nederlandpaviljoen was het ontwerp aangepast aan de nieuwe NL branding en Farming the Future. Daarnaast werd er veel gebruik gemaakt van de extra ruimte om af te spreken of bij te praten in het loungegedeelte. Dit is mede tot stand gekomen door ondersteuning van de Topsector Tuinbouw & Uitgangsmaterialen in het kader van het Strategische Beurzen Programma.

In het NL paviljoen van GroentenFruitHuis, georganiseerd door Holland Fresh Group, namen 17 bedrijven deel. Tevens waren Nederlandse bedrijven als Koppert Cress, Bejo Ibérica, Rijk Zwaan en Manter aanwezig met een eigen stand.

Het was opvallend om te zien dat veel bedrijven de Coronatijd gebruikt hebben voor een nieuw ontwerp voor hun stand. Hierbij zijn zelfs nieuwe samenwerkingen ontstaan. De bedrijven Waterman Onions, Roussel Onions, Biesheuvel Knoflooken Sawari Fresh hebben de krachten gebundeld in Faia Food, dat verrassende voedselconcepten ontwikkelt van lokaal geproduceerde Nederlandse en Belgische uien, knoflook en gember.


Ook waren er nieuwe deelnemers zoals het perenmerk Xenia Europe. Ambassadeur Jan Versteeg ontvangt een kistje Xenia-peren van Pieter van Rijn van Xenia Europe.

Veel bedrijven nemen verduurzaming mee in hun boodschap richting het publiek. VanRijsingen carrot concepts vertelde met enthousiasme over hun doelstelling om niks te verspillen in het verwerkingsproces.

Bezoek van Spaanse minister Planas
Fruit Attraction wordt georganiseerd door de beurslocatie IFEMA in Madrid met FEPEX, de Spaanse producentenorganisatie. Minister Planas verricht traditiegetrouw de officiële opening, bijgestaan door ambassadeurs van de deelnemende landen en vertegenwoordiging van de autonome regio’s in Spanje. Daarna bezoekt hij een selectie van de paviljoens. Het Nederlandse paviljoen werd als eerste landenpaviljoen bezocht. De minister complimenteerde Nederland met het goede marketingsconcept van het vernieuwde paviljoen en bevestigde de belangrijke samenwerking tussen Nederland en Spanje als concullega’s in de tuinbouwsector.

Dit jaar werd een extra stop gemaakt bij Bejo Ibérica, vanwege het winnen van de Inovation Hub Award in 2020 voor de paarse broccoli ‘Redi’. Hier in gesprek met directeur Christiaan Reynders van Bejo Iberica.

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum: