Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
René Eekels, Baskin:

"Opzetmand met rieten look geeft iedere AGF-afdeling een impuls"

Tholen - Gedurende de lockdown stonden veel plannen van retailketens om innovaties op de AGF-afdeling door te voeren even 'on hold'. Zo ook voor de rieten opzetmanden, ofwel Smart Edge Baskets (SEB) van Baskin. Inmiddels is de interesse weer volop terug. "We verwachten deze opzetmanden in 2022 bij een aantal grotere Duitse retailketens uit te rollen", vertelt René Eekels.

Het bedrijf uit Waalwijk levert het bedrijf al ruim 100 jaar manden aan de retail- en detailhandel. Met de ontwikkelde kunststof variant kwam ook de AGF-sector in beeld. Met de opzetmanden heeft Baskin een eenvoudige oplossing in huis om de AGF-afdeling een update te geven, zonder dat er aan de functionaliteit van de verpakkingen wordt getornd. "Want de huidige kratten die ingezet worden zijn bijzonder functioneel, alleen esthetisch is het een stuk minder. Daarom hebben we dit nieuwe product ontwikkeld."

"Het voordeel van deze opzetmanden is dat de kratten nu verborgen zijn. Deze hulzen zijn erg robuust en daarmee bestand tegen vocht, vuil en handling. Bovendien is het design op klantwens aan te passen. Ze zijn ook nog eens gemiddeld 20% goedkoper dan een complete rieten mand, terwijl je er dezelfde uitstraling voor terugkrijgt", vertelt René.

Baskin richt zich met de rieten opzetmanden voornamelijk op de Duitse retail. "En daarbij zien we met name dat de luxere supermarktketens interesse tonen. Zij hebben nou eenmaal veel aandacht voor de presentatie en inrichting van het schap", vertelt René. "Daarbij hebben de winkels keuze in de gewenste uitstraling. Zo komen de AGF-producten er heel mooi uit in de zwarte opzetmanden, maar we zien vanuit de biologische winkels juist weer veel interesse voor de opzetmanden met een rotan look, omdat die weer een wat meer natuurlijke presentatie heeft."

Voor meer informatie:
Rene Eekels
Baskin
[email protected]  
www.baskin.nl