Britse preitelers starten jaarlijkse promotiecampagne

Op 1 november 2021 zal een nieuwe promotiecampagne van start gaan om de aankoop van Britse prei te stimuleren. Het is de bedoeling voort te bouwen op de winst die is geboekt tijdens de pandemie, waardoor de verkoopvolumes in 2021 met bijna 9% zijn gestegen. Het initiatief wordt gesteund door een groep van zestien preitelers en zaadbedrijven.

Dit jaar is de Leek Growers Association een samenwerking aangegaan met de populaire veganistische social influencer en food writer Lucy Parker, die post als @lucy_and_lentils en meer dan 168.000 volgers heeft op Instagram. Haar eenvoudig te bereiden, toegankelijke recepten en uitgebreide bereik via een breed scala aan social media-kanalen, zullen de campagne helpen een jonger publiek te bereiken en aan zich te binden.

Naast sociale media zal een uitgebreide PR-campagne voor mediarelaties worden uitgerold, gericht op nationale en regionale consumentenmedia en nieuwskanalen.

Hortnews.com citeert Tim Casey, voorzitter van de Leek Growers Association, als volgt: "Consumenten gebruiken sociale media steeds vaker als een bron van informatie over voedsel, voeding en recepten. Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat 21% van de Britten Instagram gebruikt voor receptideeƫn, vier op de tien gebruikt social media video's om een recept te volgen en 26% volgt foodie social influencers.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven