Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dutch Food Week 2021 van start

Met het leggen van het laatste puzzelstukje van de ‘Dutch Food Week partnerpuzzel’ door junior-reporter Graziella werd op zaterdag 9 oktober de officiële start van Dutch Food Week gemarkeerd. In het nieuwe Aeres-gebouw in Almere stond tijdens het openingsprogramma de presentatie van de nieuwste Agrifoodmonitor en de ingebruikname van de Korte Keten Automaat centraal. Dutch Food Week duurt tot en met zaterdag 16 oktober en kent in het hele land honderden evenementen op het gebied van voedsel, meldt de organisatie.

De start in Almere, met als publiek de partners van Dutch Food Week, werd door het eigen team van Dutch Food Week TV live in beeld gebracht. De kijkers op de tribune en thuis zagen via een verbinding hoe in het centrum van Almere de nieuwe Korte Keten Automaat in gebruik werd genomen. Gedeputeerde Jan-Nico Appelman, directeur-generaal Marije Beens van het Ministerie van LNV en Rabobank-directeur Wouter Stevens kochten ter plekke een keur aan lokale producten en vertrokken toen voor een boottochtje naar het Aeres-gebouw op het Floriode Terrein.

Agrifoodmonitor 2021
Veel belangstelling ging uit naar de presentatie van de nieuwste Agrifoodmonitor. Onderzoekers Marleen Onwezen en Jack van der Vorst van Wageningen Universiteit namen het publiek mee in hun bevindingen. Uit de monitor blijkt dat duurzaamheid voor het Nederlandse publiek steeds belangrijker wordt. Waren eerder nog persoonlijke aspecten als smaak en betaalbaarheid belangrijk, zien de onderzoekers nu dat rechtvaardigheid, diervriendelijkheid, milieuvriendelijkheid en begrippen als transparantie, natuurlijk en regionaal meer impact maken.

Verbinding centraal tijdens openingsevent
Alle bezoekers kregen bij binnenkomst een puzzelstuk waarmee ze samen de kaart van Nederland legden. Dutch Food Week heeft een eigen TV-team, maar ook een groep social media reporters, van wie een aantal live verslag deed van de Beemster Food Tour, de Rotterdamse Oogstmarkt en de Wereldeidagen in Barneveld. De jongste social media reporter Graziella mocht samen met Dutch Food Week-voorzitter Dirk Duijzer, Jan-Nico Appelman en Marije Beens het laatste puzzelstukje leggen als symbool voor de verbinding binnen Nederland.

Bedrijven schotelen medewerkers de 'Gezondste Lunch' voor
Bedrijven in het glastuinbouwcluster maken lekkere, gezonde én mooie producten. Die zijn niet alleen goed voor Nederlandse en buitenlandse consumenten, maar vanzelfsprekend óók voor de medewerkers van die bedrijven. Daarom riep Greenport West-Holland ze op om tijdens de Nationale Groente- en Fruitdag (op 14 oktober) de Gezondste Lunch voor te schotelen aan medewerkers. Daaraan doen minimaal 8 bedrijven en organisaties mee, meldt Greenpost West-Holland.


De gezondste lunch

Voor meer informatie:
Dutch Food Week
info@dutchfoodweek.nl

Publicatiedatum: