VK: Bedrijven waarschuwen voor prijsstijgingen door stijgende energiekosten
Hoge energiekosten dwingen fabrikanten te waarschuwen voor hogere prijzen voor hun producten, aangezien zij de stijgingen doorberekenen aan de consument. De CEO van Iceland, Richard Walker, zei dat hogere energierekeningen en andere kosten betekenen dat prijsstijgingen "onvermijdelijk" zijn. De waarschuwing kwam nadat analisten voorspelden dat de energierekeningen van huishoudens volgend jaar met honderden ponden zouden kunnen stijgen.
Bron: bbc.com
VK: Asda rolt één-uur Express Delivery service uit naar meer winkels
Asda heeft aangekondigd dat het zijn één-uur (Express Delivery in één uur is afhankelijk van de beschikbaarheid van slots, de afstand tot een Asda winkel en het aantal geselecteerde artikelen) Express Delivery service zal uitbreiden naar 96 winkels om klanten snellere en handigere bezorgopties te bieden.
Bron: corporate.asda.com
Casino's e-commerce tak Cnova stelt kapitaalverhoging uit en laat eerdere indicatie vallen
Cnova, de e-commerce tak van de Franse retailer Casino, verklaarde dat het had besloten om een eerdere fondsenwervingsplan uit te stellen en kon financiële richtlijnen gegeven in juni niet langer bevestigen als gevolg van uitdagende zakelijke omstandigheden in het derde kwartaal.
Bron: reuters.com
Europese foodretailers: de bittere digitale nasmaak van de Covid-19-erfenis
Aurélien Duthoit van Euler Hermes meldde: "De Covid-19-crisis heeft de overgang van Europa naar e-commerce met 4 tot 5 jaar versneld, vooral in de foodretail. In de top 5 markten schommelt de e-commerce penetratie nu tussen 3% en 11% van de levensmiddelenafzet. Maar wij schatten dat elk percentage van deze afzet die online gaat, een bedreiging vormt voor de omzet van € 13,6 mld en voor de winst van maximaal €1,9 mld (4% van het totaal)."
Bron: eulerhermes.com
VK: Asda introduceert startprogramma om opkomende merken te ondersteunen
Asda heeft aangekondigd dat het een startprogramma zal opzetten om opkomende en ondernemende merken te ondersteunen bij het introduceren van spannende producten in zijn winkels. Het 'Nurture'-programma geeft innovatieve leveranciers gemakkelijker toegang tot schapruimte en de kans om samen met Asda nieuwe producten in de handen van het winkelend publiek te krijgen.
Bron: corporate.asda.com