Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Agrobeurs Expoalimentaria Perú werd ook in 2021 online gehouden

Ook dit jaar vond Expoalimentaria Perú, de belangrijkste Latijns-Amerikaanse agrovoedingsbeurs die wordt georganiseerd door de exportvereniging ADEX met de steun van de promotiedienst voor export en toerisme Promperú, online plaats vanwege corona.

Van donderdag 30 september tot en met vrijdag 8 oktober konden professionals van over de hele wereld kennismaken met 204 exposanten, bijeenkomsten houden en vele activiteiten bijwonen die op het digitale platform werden georganiseerd. In 2020 bracht het ambitieuze evenement meer dan 500 kopers op de been en leverde het meer dan 2.000 zakelijke bijeenkomsten op.

De beurs, die aan zijn derde editie toe was, fungeert als een etalage voor het exportaanbod van Peru. De belangrijkste Peruaanse producten zijn onder meer superfoods zoals quinoa, maca, kastanjes en sacha inchi, maar ook mango, avocado, gember, druiven en blauwe bessen. Voedingsmiddelen zoals cacao en zijn derivaten, evenals verwerkte producten, visproducten en alcoholische dranken zoals pisco, de emblematische nationale drank, vervolledigen het aanbod.

Het evenement is ook de perfecte gelegenheid voor exporteurs die voet aan de grond willen krijgen op de Peruaanse markt. Dit jaar waren 37 Amerikaanse bedrijven aanwezig op de beurs. De VS is de belangrijkste doelmarkt voor de Peruaanse agrovoedingsexport. De waarde van de export naar de VS, in 2020 goed voor € 2,3 miljard, was met 7,9% gestegen tegenover 2019. Quinoa, maca, sacha inchi en kastanjes zijn de Peruaanse superfoods die het meest naar de Verenigde Staten worden geëxporteerd.

De Peruaanse kwaliteitsproducten werden in de virtuele tentoonstelling gegroepeerd in verschillende 'paviljoens': Agro-industrie, Paprika’s en Pepers, Cacao, Koffie, Verpakkingen, Fruit en Groenten, Bonen en Pisco.

Nieuw dit jaar waren de paviljoens van twee andere landen, namelijk Argentinië en Indonesië, een voorbeeld van Peru's goede internationale samenwerking met andere grote spelers op de agrofood-markt.

Exposanten en bezoekers van de beurs kregen niet alleen de kans om elkaar virtueel te ontmoeten, ze hadden ook toegang tot een uitgebreid aanbod aan forums en seminars met technische discussies.

Voor meer informatie:
www.expoalimentaria.b2peru.pe   

Publicatiedatum: