Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco verdubbelt winst in eerste helft van het jaar

Europese retail verwacht 5% te groeien tegen 2026
De Europese levensmiddelensector zal tussen nu en 2026 met 5% groeien, maar een groot deel van die groei zal het gevolg zijn van inflatie, aldus IGD. IGD hield onlangs zijn European Future Talk, waarbij de onderzoeks- en adviesorganisatie haar vooruitzichten voor de regio voor de komende 5 jaar deelde.
Bron : esmmagazine.com 

Mere kampt ook met vertragingen in Frankrijk
Vorige maand nog maakte Mere haar plannen bekend om de Franse markt te betreden, die vrij concreet leken: 3 vestigingen zouden al in oktober opengaan. Later zouden alle grote Franse steden een winkel krijgen. Nu blijkt echter dat Mere moeite heeft om de daad bij het woord te voegen. Dagblad Le Parisien merkte op dat Mere nog in geen van de gemeenten de nodige aanvragen heeft ingediend om de winkels te realiseren. Met andere woorden, de 1e openingen zullen op zijn vroegst eind dit jaar plaatsvinden, mogelijk zelfs pas in 2022, aangezien het verkrijgen van de benodigde vergunningen al gauw 2 maanden in beslag kan nemen.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Tesco-winst verdubbelt doordat schappen gevuld blijven ondanks problemen met toeleveringsketen
Tesco verdubbelde de winst in de eerste helft van het jaar door lagere kosten in verband met de coronapandemie en zei dat zijn sterke aanbodketen de schappen bevoorraad had gehouden ondanks wijdverbreide leveringsproblemen in de sector. De omzet steeg met 3% tot € 32 mld in de 6 maanden tot 28 augustus en de winst steeg met 107% tot
€ 1,2 mld.
Bron: theguardian.com 

Duitsland: Aldi introduceert nieuwe campagne over prijs-prestatie competentie
Aldi Nord en Aldi Süd hebben een nieuwe campagne geïntroduceerd waarin de nadruk ligt op hun kerncompetenties, namelijk de prijs-prestatieverhouding en de grote keuze aan producten. Met de campagne "Voor elk moment het juiste" richten de discounters zich in het bijzonder tot gezinnen en bewijzen zij zich als een betrouwbare en voordelige partner voor dagelijkse behoeften. De discounter biedt een breed assortiment aan producten, variërend van verse seizoensgroenten en fruit, gourmetproducten, non-food en drogisterijartikelen, eigen merken of merkproducten.
Bron: esmmagazine.com 

Gebroeders Issa verkopen Britse tankstations voor Asda-deal
De EG Group van de gebroeders Issa heeft ingestemd met de verkoop van 27 tankstations aan Park Garage Group om tegemoet te komen aan de bezwaren van de Britse mededingingsautoriteit in verband met de overname van de Britse supermarkt Asda door de broers.
Bron: esmmagazine.com 

Roemeense food retailers; top 20 werkgevers
De ranglijst van de 20 grootste werkgevers in de Roemeense economie werd vorig jaar gedomineerd door de retailer, volgens gegevens van Confidas.ro, samengesteld door Ziarul Financiar. Zo zijn 8 bedrijven in de top actief in de retail, namelijk Profi, Kaufland, Dedeman, Mega Image, Carrefour, Lidl, Auchan en Rewe Romania, de groep die de Penny-keten beheert.
Bron: agroberichtenbuitenland.nl 

Carrefour gaat meer dan 100 winkels in Italië verkopen
Carrefour Italia heeft een "doorstartplan" aangekondigd om de winstgevendheid te herstellen en de groei te stimuleren door het franchisemodel te consolideren, aldus mediaberichten. Het plan voorziet in een snelle expansie en omschakeling van bepaalde winkels van direct eigendom naar franchise, zonder gevolgen voor de werkgelegenheid van overgeplaatste werknemers.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Tesco bewandelt lastige weg naar groenere toekomst
Klanten en investeerders willen dat supermarkten hun milieuprestaties verbeteren, maar zijn niet bereid om in ruil daarvoor hogere prijzen of een lager rendement te accepteren, vertelde het hoofd van Tesco, de grootste retailer van Groot-Brittannië, op de Reuters Impact-conferentie. Ken Murphy zei dat de sector een evenwicht moet vinden, bijvoorbeeld door het gebruik van plastic verpakkingen terug te dringen zonder dat dit leidt tot meer voedselverspilling.
Bron: reuters.com 

Publicatiedatum: