Spar UK partner James Hall & Co opent zijn 150e Spar-winkel in eigen beheer
Spar UK partner James Hall & Co heeft zijn 150e Spar-winkel in eigen beheer geopend, waarmee de inwoners van Wakefield kunnen profiteren van een spannende nieuwe convenience-winkelervaring. De indrukwekkend uitziende nieuwe Spar-winkel in Wentworth Street heeft het terrein van een verlaten, voormalig garageterrein getransformeerd. Het Spar-concern heeft 24 banen gecreëerd in de regio.
Bron: spar-international.com
Denemarken: Circle K boekt sterker dan verwachte resultaten in volledig jaar
Circle K Denmark heeft sterker dan verwachte resultaten gerapporteerd over het volledige boekjaar dat eindigde op 30 april 2021, met een omzet van € 1,2 mld. De winst na belastingen van het bedrijf bedroeg in deze periode € 62 mln. Het bedrijf schreef dit toe aan de groei in Circle K's winkels en een goede bedrijfsontwikkeling.
Bron: esmmagazine.com
Eroski begint solidariteitscampagne voor slachtoffers vulkaan La Palma
De Spaanse retailer Eroski heeft in zijn hele commerciële netwerk een campagne geïntroduceerd om geld in te zamelen voor de mensen die getroffen zijn door de uitbarsting van de vulkaan Cumbre Vieja op het eiland La Palma. Als onderdeel van de campagne zal de retailer de consumptie van Canarische bananen aanmoedigen als een manier om de bananensector en de door deze natuurramp getroffen bevolking te steunen. Voor elke kilo Eroski Natur-bananen die in zijn winkels wordt verkocht, zal het 0,10 euro schenken.
Bron: esmmagazine.com
"Helft van online shoppers koopt over de grens"
Door de pandemie vinden steeds meer consumenten hun weg naar online winkels. Het heeft consumenten aangemoedigd om bij retailers te kopen waar ze nog nooit eerder hadden besteld, waardoor grensoverschrijdend winkelen exponentieel is gegroeid. Kunnen retailers hier tijdens de feestdagen hun voordeel mee doen? Tot 55% van de online shoppers uit de hele wereld staat open voor het kopen van cadeaus voor de feestdagen uit andere landen dan hun eigen land. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van Logistyx is uitgevoerd onder 2.035 online shoppers in de VS, het VK, Duitsland en Australië.
Bron: ecommercenews.eu