Westfalia bundelt krachten met Veg Power om de Britse groenteconsumptie te verhogen

Power kondigde vandaag aan dat haar eerste ledenprogramma voor de sector dit kwartaal opnieuw is uitgebreid met de Westfalia Fruit Group, leverancier van avocado's en een reeks verse groenten en fruit aan de Britse markt. Hierdoor stijgt het ledenaantal tot 24, met vertegenwoordigers uit de hele tuinbouwsector, waaronder leveranciers, retailers en telers.

De groenteconsumptie in het Verenigd Koninkrijk voldoet niet aan de aanbevelingen van de overheid: bijna een derde (29%) van de kinderen in de basisschoolleeftijd eet minder dan één portie groenten per dag en slechts een derde van de volwassenen haalt de 5-dagen doelstelling. Veg Power is opgericht om deze trend te keren en introduceerde eind 2020 een uniek lidmaatschapsprogramma voor de hele sector om haar campagnes te helpen financieren. In ruil daarvoor biedt het de retail en de tuinbouwsector een direct belang in de toekomst van de campagne en biedt het een reeks voordelen, waaronder briefings over de sector, mogelijkheden voor merklicenties en exclusieve rapporten over de marktinzichten.

De eerste editie van het rapport "Opportunity Knocks - How do we make the new normal a better normal for vegetables?" is onlangs gepubliceerd en biedt een op onderzoek gebaseerde leidraad voor hoe de sector kan inspelen op trends die zich voordoen tijdens de Covid-pandemie. Meer informatie over het rapport is te vinden op de Veg Power-website.

Dan Parker van Veg Power zei in een reactie op deze laatste ontwikkeling: "We zijn verheugd Westfalia te mogen verwelkomen in ons lidmaatschapsprogramma om ons te helpen onze missie te bereiken om elk kind en elke volwassene een extra portie groenten te laten eten. We hebben een hele reeks spannende projecten in het verschiet om meer van ons aan te moedigen onze groente-inname uit te breiden en te verhogen."

Graham Young van Westfalia voegt hieraan toe: "Als toonaangevende leverancier van AGF-producten is Westfalia er trots op de Veg Power-campagne te ondersteunen. We zijn ons allemaal bewust van de voordelen van een evenwichtige voeding en hopen dat de lopende campagne onze goede voornemens in daden kan omzetten en de gezondheid van ons allemaal kan beschermen."

Voor meer informatie:
Westfalia Fruit
www.westfaliafruit.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven