Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl is 10x de beste

Gedeelde eerste plek voor AGF-afdelingen Lidl en Nettorama

Tholen - De strijd om de best gewaardeerde AGF-afdeling in ogen van de consument gaat al jaren om Lidl en Nettorama. Dit jaar delen ze de eerste plek met het rapportcijfer 7,47. Lidl scoorde met name op lage prijzen, ruime keuze en aanbiedingen. Nettorama wint het op de aspecten kwaliteit/versheid en presentatie. Het is niet de eerste keer dat beide formules de eerste plek delen, ook in 2014 was dat het geval. Volgens Norman Buysse van GfK is deskundigheid een belangrijke factor in de waardering van door klanten. "Dat zie je in vlees heel duidelijk, Poiesz en Nettorama hebben veelal nog een eigen slagerij in de winkel. Het afbakken van brood in de winkel geeft ook een sterk "het is vers"-signaal af aan klanten."  

Het GfK Versrapport is voor Lidl een belangrijke prijs die ze breed uitventen als hun 'bekroond'. Dit jaar behalen ze voor de 10e maal de eerste plaats. Volgers op Facebook reageren verschillend op de uitslag. Lidl krijgt daar complimenten maar ook veel commentaar.

Algemeen directeur Marcel Oosterwijk van Lidl vond het absoluut geen gelopen race en dankte medewerkers en ketenpartners. Lidl is bij dat ze de prijs voor de 10 maal in ontvangst kan nemen. 2020 was niet gemakkelijk, zei hij bij de uitreiking. Door corona konden bijvoorbeeld geen trainingen van personeel plaatsvinden.

Klik hier voor het filmpje bij de uitreiking bij Lidl door Distrifood

Nettorama behaalde naast de eerste plaats in AGF ook de eerste plaats in Vers Vlees.

De Nettorama-directie reageerde zeer verheugd op de awards. "Vers vlees en AGF zijn twee belangrijke maaltijdcategorieën waar, als je naar kwaliteit kijkt, de klant toch de keus maakt voor 'dit is mijn supermarkt'", zei Michel Matteeuws.


foto Nettorama op LinkedIn

"Consumenten hebben geoordeeld dat Nettorama de beste supermarkt in vlees is èn ook de beste supermarkt in groenten en fruit. Daar word (zelfs) ik even stil van. Wat een waardering! Versketens zijn vaak erg complex, en gebaseerd op jarenlange relaties en vertrouwen. Daarom maak ik van dit podium gebruik om iedereen in deze ketens te danken: van telers en leveranciers, via logistieke partners tot alle medewerkers in onze filialen. Jullie zijn allemaal toppers!"

Klik hier voor een filmpje over de uitreiking bij Nettorama van Distrifood