Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Camille Herouard, Metis:

"Wie ons alternatief voor de traditionele pruim proeft, is meteen overtuigd"

De balans van het Metis pruimenseizoen, dat reeds halverwege is, is zeer positief te noemen, zo laat het management van het merk weten. Met een afzet van al meer dan 2.500 ton blijft dit project aanslaan bij retail en consument. Het seizoen duurt nog tot eind oktober. Naar verwachting zullen er dit jaar 5.000 ton Metis pruimen op de markt gebracht worden.

"Wie Metis heeft geproefd, is meteen overtuigd van dit alternatief voor de traditionele pruim, met name door de evenwichtige smaak", vertelt Camille Herouard, brandmanager van Metis®. "Dit jaar groeit de Metis familie bovendien met de komst van nieuwe, zeer aromatische en zoete rassen, waarvan drie behoren tot Sunset Sky en één tot Dark Moon. Deze hoogwaardige pruimen zijn beschikbaar vanaf september", voegt ze eraan toe.

De situatie op de verschillende markten is als volgt:

Duitsland
In Duitsland is tot op heden al bijna 700 ton afgezet en daarmee blijft de Duitse markt een van de belangrijkste voor Metis, waar het merk een vooraanstaande plaats in de schappen inneemt. "In supermarkten zoals Edeka of Rewe is de groei heel fors. De omzet in Duitsland wordt sterk gestimuleerd door de verkoop in deze ketens", zegt Camille.

Italië
In Italië blijft de vraag hoog na enkele eerdere succesvolle seizoenen. "Momenteel hebben we er al 530 ton afgezet, wat dubbel zo veel is als vorig jaar. De markt reageert zeer positief op onze initiatieven zoals de "Terug naar school"-actie. We stimuleren er de verkoop met onder meer geschenken, promotieacties in verkooppunten en direct marketing. Daarnaast organiseren we binnenkort een speciale street marketing in Bologna en Milaan", legt Camille uit.

Verenigd Koninkrijk
Het Verenigd Koninkrijk is de derde grootste markt voor Metis. Tot nu toe is er 345 ton op de markt gebracht, een stijging van meer dan 50% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar. "De afzet is stabiel en stijgt zelfs, ook al heeft het VK eveneens eigen productie."

Frankrijk
Tot nu toe is er 250 ton verkocht in Frankrijk en tegen het einde van het seizoen zal er naar verwachting nog 500 ton op de markt worden gebracht. "Dit seizoen hebben we in Frankrijk grote inspanningen geleverd om het merk in de verkooppunten te promoten. Bovendien zal Frankrijk de primeur hebben van onze nieuwe 100% duurzame kartonnen verpakking voor 5 pruimen in snackformaat", vertelt Camille. 

Spanje
Met een voorlopige afzet van meer dan 135 ton realiseert Metis een stijging ten opzichte van vorig jaar. De verkooppunten zijn verdeeld over heel Spanje. "Samen met een adequate merkstrategie stelt dit ons in staat om de positionering van het merk in Spanje te versterken en vooral om klanten te overtuigen onze pruimen te proeven. We voeren dit jaar ook een campagne op sociale media met influencers om het product breder bekend te maken onder het publiek", benadrukt Camille.

Andere landen
"We blijven ook aanwezig in de rest van Europa, vooral in de Scandinavische landen, die vaak kiezen voor de meest exotische opties. Ook in China zijn we actief om de afzet te vergroten in de belangrijkste supermarkten van het land", geeft ze aan.

Promotie- en marketingacties
Marketing en communicatie zijn al sinds de oprichting van het merk erg belangrijk voor Metis.

"Ondanks corona ligt onze focus op een van de meeste waardevolle kenmerken van de mens: het vermogen om te delen. We stellen gelegenheden en recepten voor om een aangenaam moment door te brengen met dierbaren. Het komt erop aan te genieten van het leven bij elke hap en je elke dag goed te voelen met wat je doet", aldus de brandmanager. Al deze strategieën worden uitgevoerd via online kanalen met de medewerking van bloggers en influencers.

Voor meer informatie:
Camille Herouard
Plumtastic Europe
Tel: +33 (0)4 90 16 46 13
camille.herouard@star-fruits.com 
www.metis-fruits.com/es/

Publicatiedatum: