Goede vraag doet Zuid-Koreaanse telers overschakelen op dure fruitsoorten

Duur fruit, zoals Shine Muscat druiven en Irwin mango's, verkoopt goed in Zuid-Korea, wat telers ertoe aanzet om over te schakelen op deze nieuwe gewassen.

Het winkelcentrum Shinsegae meldde dat de geschenkdoos met Shine Muscat druiven en Irwin mango’s ter gelegenheid van het Chuseok-feest, dat dit jaar plaatsvindt op 21 september, met 27% is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat is veel hoger dan de gemiddelde stijging van 4,7% voor andere fruitgeschenkdozen.

Shine Muscat is een ras van pitloze groene druiven met een hoog suikergehalte, ontwikkeld in Japan. E-mart verkoopt een doos van 2,5 kilogram met drie trossen Shine Muscat-druiven online voor 66.600 won (€ 48), terwijl een doos van 3 kilogram Klasse I Campbell druiven wordt aangeboden tegen 19.500 won (€ 14).

De hooggeprijsde Shine Muscat druiven waren goed voor 53,6% van de totale druivenverkoop van E-mart van augustus vorig jaar tot april van dit jaar, een stijging van 22% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Omdat de vraag naar Shine Muscat enorm stijgt, is de teelt van die druiven dit jaar toegenomen tot 3.579 hectare, bijna een verdubbeling ten opzichte van de 1.867 hectare in 2019. Er worden ook meer Irwin mango's geteeld.

Bron: EconoTimes


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven