Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

België: Colruyt Group wil nog eens 20 Bio-Planet winkels

Italië: Esselunga boekt 6,7% omzetgroei in eerste helft
De Italiaanse supermarktketen Esselunga boekte in de eerste helft van haar boekjaar een omzet van € 4,3 mld, een stijging met 6,7% j-o-j. De groei werd beïnvloed door Covid-19-gerelateerde beperkingen op de mobiliteit tussen verschillende gemeenten, die ook een impact hadden op de prestaties in dezelfde periode vorig jaar.
Bron: esmmagazine.com 

Marks & Spencer haalt Iers product na Brexit-bezuinigingen
M&S probeert meer producten lokaal in te kopen voor zijn Ierse winkels nadat het in de problemen kwam met post-Brexit exportcontroles op voeding. De retailer zei dat het "geleidelijk aan" het assortiment producten dat het kan leveren aan Ierse winkels verhoogt, omdat het meer producten lokaal inkoopt en grip krijgt op de "complexe controles" als gevolg van het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
Bron: irishtimes.com 

België: Bio-Planet wil 20 extra winkels
De Belgische biologische supermarktketen Bio-Planet werd 20 jaar geleden opgericht en is nu al gegroeid tot 31 vestigingen. Eigenaar Colruyt Group wil er nog eens 20 bij en ziet kansen in Wallonië en Luxemburg.
Bron: retaildetail.eu 

Tsjechische shoppers kopen liever lokale voeding in supermarkten, zo blijkt uit onderzoek
De meeste shoppers in Tsjechië kopen het liefst Tsjechische levensmiddelen in supermarkten, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van Nielsen Admosphere. Uit het onderzoek bleek ook dat 97% van de respondenten ten minste soms naar de supermarkt gaat om levensmiddelen te kopen, terwijl 64% winkelt in kleine en fysieke winkels, 31% op boerenmarkten, 26% in marktkraampjes, 21% in gespecialiseerde winkels zoals biologische winkels en 17% online.
Bron: esmmagazine.com 

Litouwen: Maxima Grupė ziet omzet in eerste helft met 6,5% stijgen
Maxima Grupė rapporteerde een omzetgroei van 6,5% j-o-j tot € 2,1 mld in de eerste helft van haar boekjaar dat eindigde op 30 juni 2021. De geconsolideerde like-for-like retailinkomsten van het bedrijf stegen met 2,3% (2,5% bij constante wisselkoersen), ondanks het feit dat Covid-19-gerelateerde beperkingen nog steeds een impact hebben op de omzet.
Bron: esmmagazine.com 

Morrisons voert verbod in op plastic verpakking van bananen
Morrisons heeft toegezegd als eerste supermarkt de plastic zakken te verwijderen van alle bananen die in zijn winkels worden verkocht. Bananen zijn het op één na meest gekochte product in Morrisons winkels. Nieuwe papieren banden zullen de zakken gaan vervangen die nu sommige bananen verpakken. Dit zal betekenen dat 45 mln plastic wegwerpzakjes (180 ton plastic) per jaar uit de Morrisons winkels zullen verdwijnen.
Bron: walesonline.co.uk 

VK: Jiffy introduceert fruit van eigen merk
Jiffy, een van de grootste Britse supersnelle bezorgers van levensmiddelen, heeft aangekondigd dat het zijn eigen merk fruit op de markt brengt. De stap, die de eerste is van een snelleverende dienst in het Verenigd Koninkrijk, komt op hetzelfde moment als een uitbreiding voor het bedrijf waarbij het donkere winkels zal openen in Stratford en Islington. Jiffy's nieuwe eigen merk assortiment omvat alles van zwarte bessen en bananen en aardbeien.
Bron: chargedretail.co.uk 

VK: Voormalig Sainsbury's baas zegt dat Brexit grotere impact op eten en drinken zal hebben dan Covid 
Brexit zal een grotere impact hebben op de voedings- en drankensector dan de Covid-pandemie, waarschuwt de voormalige baas van Sainsbury's. Tijdens de Convenience Conference in Londen zei Justin King dat het onvermijdelijk was dat de prijzen zouden stijgen als gevolg van problemen met de aanbodketen.
Bron: independent.co.uk 

Carrefour Spanje heeft zijn gebruik van plasticverpakkingen voor AGF met 50% gehalveerd
In de afgelopen 3 jaar is Carrefour erin geslaagd om de hoeveelheid plastic die het gebruikt voor al zijn groenten en fruit te halveren. Daarmee heeft het zich opgeworpen als een bedrijf dat het voortouw neemt in de strijd om plastic in Spanje geleidelijk uit te bannen. Voor de verpakking van andere producten worden nu andere materialen gebruikt, zoals karton, netten en biologisch afbreekbare verpakkingen. In feite heeft de retailer in de loop van deze periode meer dan 1000 ton plastic gereduceerd.
Bron: carrefour.com 

Publicatiedatum: