Met groenterijke en sociale soepen steunt AH de Voedselbank

In 700 Albert Heijnwinkels zijn vanaf vandaag sociale soepen van Soupalicous verkrijgbaar, rijk aan groentenreststromen van AH. Het sociale soepmerk werkt met het one-for-one principe: met elke kom koelverse soep die de klant koopt, doneert hij of zij automatisch evenveel soep aan de voedselbank en gaan ze voedselverspilling tegen.

Challenge: 250.000 kommen voor de voedselbanken
In het komende halfjaar willen Albert Heijn en Soupalicious tenminste 250.000 kommen soep genereren met de verkoop van Soupalicious. Dit draagt bij aan de missie van Soupalicious om elke klant van de voedselbank te voorzien van een liter soep per week, gemaakt van reststromen die anders zouden worden vernietigd.

Soupalicious-oprichter en directeur Milco Aarts: "Wij zijn het eerste merk in de retail dat evenveel weggeeft als het verkoopt. Aan veel problemen in de wereld kun je als individu niets doen, maar hier kun je door het eten van lekkere soep een ander helpen die daarvoor geen geld heeft en ook nog eens voedselverspilling tegengaan. Goed doen smaakte nog nooit zo lekker."

Voorzitter van Voedselbanken Nederland Leo Wijnbelt spreekt van ‘een belangrijke stap’. Wijnbelt: "Als Voedselbanken Nederland stonden wij in 2015 mede aan de wieg van dit sociale bedrijf. We helpen graag mee om dit voor Europa unieke initiatief succesvol te maken. Daarom is het des te mooier dat Albert Heijn de soepen van Soupalicious aanbiedt en daarnaast ook nog eens alle groenten levert voor de voedselbanksoepen."

Directeur Merchandising & Sourcing Henk van Harn omschrijft de samenwerking als sympathiek en waardevol. "Wij zien Soupalicious als een bedrijf met een mooie sociale missie die wij van harte ondersteunen. Ook Albert Heijn maakt zich hard voor de voedsel-banken die het in deze tijd extra moeilijk hebben. Wij zijn al jarenlang partner van de voedselbanken, zowel met het doneren van jaarlijks meer dan 4 miljoen producten als via verschillende acties. Wij willen graag beter eten voor iedereen bereikbaar maken. Door soepen van Soupalicious aan te bieden in onze winkels, hopen wij samen met onze klanten een extra stroom goede voeding te creëren voor de voedselbanken. Daarnaast helpt Albert Heijn ook door de groenten te doneren voor alle voedselbanksoepen die Soupalicious produceert. Zo benutten we onze reststromen optimaal en zijn we samen circulair aan het ondernemen. Echt een waardevolle samenwerking."

Albert Heijn verkoopt drie soepen van Soupalicious in 520 ML verpakking, te weten: Thaise currysoep, Pompoenkokossoep en Erwtensoep met worst. Prijzen variëren van €3,70 tot €3,90.

Om in aanmerking te komen voor voedsel mag men als alleenstaande, na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas, water, licht en verzekering, niet meer dan 230 euro per maand overhouden. Voor gezinnen is de norm ruimer. De voedselbank heeft in 2020 ruim 50 miljoen producten uitgedeeld. Het werk wordt gedaan door bijna 13.000 (onbetaalde) vrijwilligers.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven