Mercadona is grootste supermarkt in Spanje met marktaandeel van 24,8%

De meest recente gegevens van Kantar Worldpanel over de marktaandelen in de Spaanse retailsector tijdens de zomer (met name de laatste 12 weken) bevestigen het leiderschap van Mercadona. De Valenciaanse supermarktketen is er met 0,5 procentpunt op vooruitgegaan in vergelijking met de zomer van 2020 en is goed voor een marktaandeel van 24,8%.

Carrefour, de tweede op de ranglijst, breidt zijn aandeel gestaag uit en is de keten die relatief het meest is gestegen, van 8,5% in augustus 2020 naar 9,2% in dezelfde maand dit jaar.

Met een aandeel van 6,8% blijft Lidl het gat groter maken op Dia, dat het al eerder van de derde plaats had gestoten. Dia klokte deze zomer af op 5,1%, een verlies van 0,4 procentpunt ten opzichte van afgelopen zomer.

Op de vierde plaats staat Eroski Group, met een onveranderd marktaandeel van 4,7%. De Franse groep Auchan (eigenaar van de Alcampo-winkels in Spanje) zakte met 0,1 procentpunt van 3,3% naar 3,2% en staat op de vijfde plaats.

Experts en analisten wijzen op het beslissende moment dat de retailsector doormaakt, gekenmerkt door de uitbreidingsplannen van Lidl en Aldi, acquisities (zoals die van El Corte Inglés en Sánchez Romero) en de komst van onder meer het Russische Mere.

Bron: foodretail.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven