Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Shubha Rawal, IG International (India):

"Dit was de eerste keer dat we zes appelrassen uit Nieuw-Zeeland tegelijkertijd importeerden"

India consumeert grote hoeveelheden appelen van over de hele wereld. Eén van de Indiase importeurs heeft een bijzonder seizoen achter de rug, want hij importeerde maar liefst zes rassen uit Nieuw-Zeeland en lanceerde daarvoor dit jaar een campagne die luisterde naar de naam 'Flavours from New Zealand'. Niettemin zijn er gedurende het jaar behoorlijk wat logistieke problemen geweest die van invloed zijn geweest op de prijzen.

Volgens Shubha Rawal, sourcing manager bij de Indiase AGF-importeur IG International, is het een succesvol seizoen geweest voor Nieuw-Zeelandse appelen. "De appelen uit Nieuw-Zeeland hebben het goed gedaan in India. Aanvankelijk was het aanbod beperkt wegens handentekort en enkele logistieke problemen in Nieuw-Zeeland, maar dat raakte daarna wel opgelost. De groei is enorm geweest voor ons, met wel 60% voor onze premiumlijn. In het algemeen is dit een zeer sterk jaar geweest voor de afzet van AGF en dat is volledig te danken aan de hogere vraag van de Indiase consument."

Er zijn nogal wat appelrassen die populair zijn bij de Indiase consument, zegt Rawal. "De rassen die we uit Nieuw-Zeeland importeren zijn Pink Lady, Royal Gala, Granny Smith, Fuji, Red Delicious en Diva. Royal Gala is de meest populaire variëteit, gevolgd door Red Delicious en Pink Lady."

IG International besloot dan ook iets speciaals te doen. "We hebben een campagne willen lanceren omdat dit de eerste keer was dat we zes appelrassen uit Nieuw-Zeeland tegelijkertijd in het assortiment hadden. Met onze campagne 'Flavours of New Zealand' bieden we een premium geschenkdoos aan met zes Nieuw-Zeelandse smaken in één verpakking", legt Rawal uit. "De lancering gebeurde exclusief op ons e-commerce platform www.igfruits.com. Maar dat wekte enorm veel aandacht bij de retail en aangezien we midden in het feestseizoen zitten in India, zullen de dozen binnenkort ook in de winkelschappen liggen."

Logistieke problemen aan het begin van het seizoen hebben ertoe geleid dat de prijzen pas op het einde van het seizoen iets konden dalen. "De prijzen aan het begin van het seizoen lagen op hetzelfde niveau als vorig jaar en bij het naderen van het einde van het seizoen zagen we de prijzen iets dalen. Exporteurs hadden aanvankelijk niet veel kunnen verladen vanwege logistieke uitdagingen en dat zorgde dan in het tweede deel van het seizoen voor zendingen van grotere hoeveelheden. Vertragingen bij rederijen en annuleringen van containers in de havens van herkomst waren dit jaar de grootste uitdagingen, niet alleen in Nieuw-Zeeland, maar over de hele wereld. Onze planning liep dus vertraging op door deze uitdagingen, maar toch slaagden we erin om het fruit nog op de markt te brengen omdat de Indiase oogst dit jaar wat later op gang is gekomen", besluit Rawal.

Voor meer informatie:
Shubha Rawal
IG International Pvt. Ltd.
+91 9899 487 775
www.igfruits.com

Publicatiedatum: