Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne om Britten te laten proeven van Marokkaanse AGF

Marokko heeft zijn eerste exportcampagne in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd om Britse bedrijven en consumenten diverse Marokkaanse voedingsproducten te laten ontdekken en om het Marokkaanse aanbod te promoten als een snel, betrouwbaar en geloofwaardig alternatief.

De meerkanaalscampagne omvat een reeks creatieve B2B- en B2C-initiatieven die de toegevoegde waarde van de Marokkaanse teelt en verwerking benadrukken, met een sterke focus op de kwaliteit en diversiteit van zowel de voedsel- als drankensector, duurzame teeltpraktijken, concurrerende prijzen en betrouwbare logistiek.

De campagne valt samen met de opening van een nieuwe directe scheepvaartroute tussen Tanger en Poole, waardoor de reistijd van meer dan zes dagen over de weg wordt teruggebracht naar minder dan drie. Tot nu toe vond de maritieme handel tussen de twee landen plaats via twee overtochten, met de eerste tussen Marokko en Spanje. De nieuwe route zal de uitstoot van CO2 aanzienlijk verminderen ten opzichte van de logistieke ketens over de weg.

Marokko onderhoudt reeds lang handelsrelaties met het VK en Europa. "De speciale relatie tussen Marokko en het VK dateert van meer dan 800 jaar geleden en wordt elk jaar hechter", zegt El Mehdi El Alami, directeur Exportbevordering en -ontwikkeling bij Morocco FoodEx, het Marokkaanse orgaan voor de controle en bevordering van voedselexport dat ressorteert onder het ministerie van Landbouw. "Nu hebben we een echte kans om onze economische en handelsbetrekkingen naar een hoger niveau te tillen. Voedsel is zo'n belangrijk onderdeel van de geschiedenis en identiteit van Marokko en we zijn heel trots op onze hoogwaardige producten, de authentieke keuken en de duurzaamheid van ons aanbod aan eten en drinken. Dat is wat we met deze campagne willen promoten in het VK."

Marokko, een exporteur van voedsel, waaronder citrus, groenten, vis en verwerkte producten, heeft veel ervaring op het gebied van teelt en agribusiness, een belangrijke pijler van zijn economie. Met ongeveer 8,5 miljoen hectare vruchtbaar land en een gematigd mediterraan klimaat is het teeltpotentieel van Marokko ongeƫvenaard.

De campagne markeert het begin van een breder initiatief van Morocco Foodex om de kwaliteit en het belang van de Marokkaanse teelt te promoten.

Voor meer informatie:
frommoroccotouk.co.uk 

Publicatiedatum: