Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

CBL lanceert website: "Wat zit er in jouw winkelmandje?"

"Sta je weleens stil bij de producten die je in je winkelmandje doet? Dat zouden we eens wat meer moeten doen. Want de producten die jij koopt, komen niet zomaar in de winkel. Daar komt heel wat bij kijken. Wist je bijvoorbeeld dat er veel gebeurt op het gebied van duurzaamheid en gezondheid?", schrijft het CBL op haar website. Op de vandaag gelanceerde website: www.winkelmandje.cbl.nl geeft het CBL toelichting op de tien meest verkochte producten in de supermarkt.

Op de website staat een interactief winkelmandje met de tien meest verkochte producten. Te denken valt aan bananen, melk, eieren en brood, maar ook frisdrank en voorverpakt vlees. Per product wordt toegelicht wat er achter de schermen allemaal speelt.

Duurzaamheid en gezondheid belangrijke rol
Zowel gezondheid als duurzaamheid spelen een belangrijke rol in de supermarkt. En dat zie je terug in de producten die jij koopt. Wist je bijvoorbeeld dat de supermarktbranche gezamenlijk werkt aan een Leefbaar Loon Bananenproject om te zorgen dat medewerkers op plantages voldoende betaald worden? En dat supermarkten gezamenlijk ambitieuze doelen hebben om de hoeveelheid verpakkingen te verminderen. Je leest het in het Brancheplan Duurzaam Verpakken.

Ook is er volop aandacht voor de Schijf van Vijf. Bijna alle producten die het meest verkocht worden, staan in de Schijf van Vijf. Onderdeel van het Nationaal Preventieakkoord is dat supermarkten zich inzetten om de consument te verleiden meer producten te kopen die binnen de Schijf van Vijf vallen. Een voorbeeld van zo’n actie is groenten zó aan te bieden dat het makkelijker is ze als tussendoortje te eten. Denk maar aan de snackpaprika’s en -komkommers.

Bron: CBL

Publicatiedatum: