Spaanse Huercasa stelt nieuwigheden voor op Fruit Attraction

Gegrilde suikermaïs en halve zoete aardappelen

Het Spaanse Huercasa zal van 5 tot 7 oktober present zijn op Fruit Attraction, de belangrijkste AGF-beurs op Spaans grondgebied. Het evenement zal, na de digitale editie van 2020, weer met publiek plaatsvinden in het congrescentrum IFEMA in Madrid. Huercasa zal de gelegenheid te baat nemen om vier nieuwe kant-en-klare groentenproducten voor te stellen.

Gegrilde suikermaïs, gehalveerde zoete aardappelen , gemarineerde bietjes voor slaatjes en gekookte aardappelen met schil zijn de nieuwe producten die Huercasa op de beurs zal presenteren. Gemeenschappelijk kenmerk is de eenvoudige en snelle bereiding.

Net als de rest van het Huercasa-assortiment, bevatten de nieuwe producten geen conserveringsmiddelen en zijn het zeer natuurlijke producten. De groenten zijn gestoomd, net zoals de consument die thuis zou bereiden. Ze worden aangeboden in een vacuüm verpakking om ze langer te kunnen bewaren.

De gegrilde maïs is een evolutie van de reeds bekende maïskolf van Huercasa, het paradepaardje van het bedrijf. Huercasa is in Europa immers toonaangevend in dit segment. Wat dit nieuwe product zo bijzonder maakt, is de markering van de kolf met de karakteristieke barbecuesmaak. Gewoon simpel nog even opwarmen in de oven of magnetron.

Als garnering stelt het bedrijf de gestoomde zoete aardappel in twee helften voor, met behoud van de aantrekkelijke smaak en alle voedingseigenschappen van het verse product. Of de gekookte aardappelen met schil, ideaal bij om het even welk gerecht of gewoon met een sausje erbij.

Huercasa lanceert ook bietjes voor slaatjes. Dat is een evolutie van een ander bekend product van het bedrijf: gekookte bietjes. De bietjes wordt in stukjes gepresenteerd en is op smaak gebracht met een combinatie van appelsap en azijn, ideaal als ingrediënt in elk soort slaatje.

Nieuwe verpakking
Naast deze vier producten zal Huercasa ook van de gelegenheid gebruik maken om zijn nieuwe verpakkingsoplossing aan het publiek voor te stellen, conform het engagement van het bedrijf om aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties te voldoen.

De nieuwe verpakking, die al voor meerdere producen van Huercasa wordt toegepast, maakt geen gebruik van (secundair) plastic en vervangt het door papieren banderollen en etiketten, wat ongeveer 20 ton plastic per jaar bespaart.

Bio-assortiment
Op de beurs zal ook het assortiment biologische producten van Huercasa aandacht krijgen. Dat omvat vrijwel alle gebruikelijke producten van het bedrijf, zoals maïs, bieten, aardappelen, peulvruchten en rijst.

De groenteoplossingen van Huercasa besparen de consument die graag kookt veel tijd. Ze bieden toegevoegde waarde vanwege het praktische nut. Schoonmaken, snijden en koken van groenten is niet meer nodig.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven