BerryWorld en FareShare bereiken mijlpaal van 400.000 maaltijden

Ter gelegenheid van de Zero Waste Week lanceert BerryWorld een bewustmakingscampagne over voedselverspilling en deelt het mee dat via een partnerschap met FareShare reeds 400.000 gezonde maaltijden zijn aangeboden aan kwetsbare mensen.

BerryWorld zet zich in voor een duurzaam en ethisch aanbod van zachtfruit. In het voorjaar van 2020 zag de toonaangevende zachtfruitleverancier een kans om kwetsbare gezinnen en individuen te ondersteunen en tegelijkertijd voedselverspilling aan te pakken door samen te werken met FareShare. Sindsdien leveren BerryWorld-telers zachtfruit dat wordt verwerkt in gezonde maaltijden voor mensen in nood.

FareShare is de grootste liefdadigheidsinstelling voor voedselbedeling in het VK en werkt samen met bijna 11.000 eerstelijns liefdadigheidsorganisaties en buurtverenigingen in het hele land. Sinds de start van de samenwerking hebben BerryWorld en haar telers bijgedragen met heerlijk fruit en gelddonaties, wat heeft geleid tot de levering van het equivalent van 400.000 gezonde maaltijden.

Tasker Partnership, een teeltbedrijf aangesloten bij BerryWorld, is een van de grootste fruitleveranciers van FareShare. Het zachtfruit van het bedrijf dat niet aan de retailspecificaties voldoet, wordt niet verspild en in plaats daarvan gebruikt om mensen in nood te helpen. 

"Het was pijnlijk om te zien dat we bijna 10% van al het fruit waarin we zoveel tijd en energie investeren om het te laten groeien, lieten composteren. Te weten dat 100% van ons fruit wordt geconsumeerd, maakt de inspanning de moeite waard. Er zijn altijd kwetsbare mensen die dankbaar gebruik van kunnen maken van voedseloverschotsituaties", zegt Stephen Tasker, partner bij Tasker Partnership.

Afgelopen Kerst lanceerde BerryWorld een campagne om 'de goede kant van zachtfuit te delen', waarmee meer dan € 6.600 werd opgehaald voor FareShare. Ter gelegenheid van de Zero Waste Week in het VK, die plaatsvindt in de eerste volle week van september, zal de toonaangevende bessenleverancier een campagne op touw zetten rond hun BerryWorld-merkassortiment, verkrijgbaar bij Ocado, om het thema voedselverspilling onder de aandacht te brengen en in het bijzonder ook het geweldige werk dat FareShare in het VK verricht.

Voor meer informatie:
Gloria Lopez Marin
BerryWorld
Gloria.lopezmarin@berryworld.com
www.berryworld.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven