Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Brits saladebedrijf wil groei vergroten met voedingsdeskundige

Het merk Steve’s Leaves voor gesneden salade gebruikt een ervaren voedingsdeskundige om de voordelen van waterkers te promoten, in een nieuwe campagne die gericht is op de jonge consument.

“Deze nieuwe campagne met Ed Tooley richt zich op mensen onder 45, die geïnteresseerd zijn in fitness, sport en voeding. Er worden berichten gedeeld op social media en er verschijnen sporteditorials, waarin de voordelen van het toevoegen van waterkers aan een dieet worden benadrukt. Deze campagne loopt in september. Er wordt informatie gedeeld, evenals recepten en de kans om een aantal voedingsconsulten te winnen bij Ed en een kookcursus bij Flora’s Kitchen,” kondigt het bedrijf aan.

Steve’s Leaves is een geregistreerd merk van Vitacress Salads

Eleanor Bridgman, Head of Innovation & Marketing van Steve’s Leaves, zegt; “We willen tegemoet komen aan de welzijnbehoeften van de consument door de jongere consument bewust te maken van de voordelen van waterkers. Onze onlangs gelanceerde salademix Baby Spinach & Super Leaves past precies bij de behoefte van de consument naar producten die hun immuunsysteem ondersteunen (*). Ons merk en onze doelstelling komen meer dan ooit overheen met de wensen van de consument, nu zij op zoek zijn naar ethisch geteelde, uitstekend smakende en voedzame producten van hoge kwaliteit.”

"Steve’s Leaves doet het uitstekend in de categorie gesneden salades, met een toename van 65% jaar-op-jaar**, licht Eleanor toe. Steve’s Leaves is ontzettend gegroeid in Waitrose en Ocado door een toename in bewustzijn, de lancering van nieuwe Baby Spinach & Super Leaves in Waitrose in april, de lancering ervan in Booths in juni en de introductie ervan in het repertoire met Mindful Chef-recepten.

"Steve’s Leaves worden geteeld door bedrijven die zich inzetten voor het behoud van de natuur. De slablaadjes worden gewassen in bronwater van Hampshire en verpakt in zakken die gevuld worden met frisse lucht, waardoor de bladeren vers blijven gedurende de hele toeleveringsketen. Doordat de hoeveelheden ook beter worden afgestemd op de consument is er ook minder afval,” zegt Eleanor.

Het assortiment omvat nu: Baby Spinach & Super Leaves, milde en kleurrijke Sweet Beets & Little Leaves, pittige Baby Watercress & Little Leaves en zoete Pea Shoots & Baby Leaves.

Het assortiment van Steve’s Leaves is beschikbaar bij Waitrose, Ocado, Booths en bepaalde Coop-winkels.

Voor meer informatie:
Steve's Leaves
www.stevesleaves.co.uk/watercress 

* 6 op de 10 volwassen consumenten zijn steeds vaker op zoek naar producten die hun immuunsysteem ondersteunen: Innova Top Ten Trends 2021, oktober 2020

**Kantar YTD, 8 Aug 2021

Publicatiedatum: