Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mexico en Zuid-Amerika blijven de voornaamste avocadoteeltgebieden

De avocadosector heeft een ongekende groei doorgemaakt. Naar verwachting zal de avocado in 2030 de meest verhandelde fruitsoort ter wereld zijn. Volgens een rapport van de Voedsel- en Landbouworganisatie zal de wereldwijde teelt tegen 2030 12 mln ton bedragen, en dat is drie maal meer dan in 2010. 

De avocadoteelt is geconcentreerd in een beperkt aantal landen in Latijns-Amerika en de Caraïben en naar verwachting zullen deze ook in de toekomst de voornaamste teeltregio's blijven vanwege de gunstige teeltomstandigheden. "Tropische klimaten bieden de ideale omstandigheden voor de avocadoteelt, aangezien de bodem er rijk is aan stikstof," vertelt Luke Sears, voorzitter en oprichter van LGS Specialty Sales. Het bedrijf teelt en verlaadt jaarrond avocado's uit Mexico en Zuid-Amerika. "Vanuit Mexico wordt het hele jaar door fruit aangevoerd en van mei tot en met september verladen we ook fruit vanuit Peru," vervolgt Sears. "Ons Chileense seizoen loopt van september tot februari en Colombiaanse avocado's worden van juni tot augustus geoogst evenals van november tot februari." 


Avocadomerken
De vraag naar avocado's laat een gestage groei zien. Om het product nog beter te positioneren, introduceerde LGS bijna 20 jaar geleden het merk Suavo Avocado. Dit heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de avocado van een bijzondere specialiteit naar een meer alledaags product, dat over vele gezonde eigenschappen beschikt. In 2017 volgde een rebranding van Suavo, waarmee het bedrijf blijk wilde geven van haar streven naar kwaliteit en consistentie. In datzelfde jaar werd het merk Tiny Tim's voor kleinere avocado's gelanceerd. "Dit merk werd ontwikkeld om de kleinere maten avocado te promoten als de ideale eenpersoonsportie en zo in te spelen op de consumentenvraag," legt Sears uit. De avocado's van LGS zijn zowel in bulk en in diverse verpakkingsformats leverbaar. De vraag naar losse avocado's is sterker, hoewel de afzet van zakken ook jaarlijks toeneemt. 

Alle avocado's van LGS worden binnen de VS verladen, 's werelds grootste markt voor avocado. Volgens het rapport van de Voedsel- en Landbouworganisatie zullen de VS en de EU de grootste avocado- importeurs blijven, met een aandeel van respectievelijk 40% en 31% in de totale wereldwijde import. 

Voor meer informatie: 
Jenna Galise
LGS Sales
+1 (718) 542 2200
jgalise@lgssales.com
www.lgssales.com

Publicatiedatum: