Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organto verdievoudigt bijna de winst

Organto Foods, een Canadese leverancier van biologische groenten en fruit en versproducten met een toegevoegde waarde, heeft onlangs de financiële resultaten bekendgemaakt voor het tweede kwartaal en voor het eerste semester van 2021. Het bevestigde ook zijn jaarlijkse omzetprognose voor 2021. Alle bedragen zijn in overeenstemming met de International Financial Reporting Standards (IFRS).

Bedrijfsresultaten tweede kwartaal 2021:

  • Recordomzet in het tweede kwartaal van € 3.606.144 ten opzichte van een omzet van € 1.452.587 in 2020 (+148%). De inkomsten in het tweede kwartaal vertegenwoordigen de grootste kwartaalinkomsten in de geschiedenis van Organto en het achtste kwartaal op rij met een recordomzetgroei ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het voorgaande jaar. Hoewel de volumes zoals verwacht bleven groeien, werd de omzet in het kwartaal toch beïnvloed door een combinatie van lagere dan aanvankelijk verwachte verkoopprijzen voor avocado's – als gevolg van een groter aanbod door de vroege start van het Peruaanse exportseizoen – en logistieke uitdagingen als gevolg van de timing en beperkte beschikbaarheid van containers die nodig zijn om de ladingen naar Europa te verschepen.
  • Record brutowinst van € 435.642, goed voor 12,1% van de omzet, tegenover € 156.071 (10,7%) in 2020. Dat houdt een stijging in van ongeveer 179%. De brutowinst in het tweede kwartaal van 2021 vertegenwoordigt de grootste driemaandelijkse brutowinst in de geschiedenis van het bedrijf en een stijging van 250 basispunten ten opzichte van het voorgaande kwartaal, gedreven door de mix van private label- en merkproducten met toegevoegde waarde.

  • De overheadkosten voor het tweede kwartaal vertegenwoordig-den 26,3% van de omzet, tegenover 26,8% in 2020. Deze kosten omvatten uitgaven van ongeveer € 293.275 met betrekking tot de ontwikkeling van merkproducten in de detailhandel, digitale transformatie-activiteiten en acquisitiegerelateerde kosten, die naar verwachting allemaal voordelen zullen opleveren in de toekomst. Als deze investeringen niet worden meegeteld, daalden de overheadkosten in het tweede kwartaal tot 18,2% van de omzet.

Klik hier om het volledige rapport te lezen.

Voor meer informatie: info@organto.com

Publicatiedatum: