Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veelbelovend Medjoul-dadelseizoen van start in Californië

Net op tijd voor de oogst van de Medjoul-dadels deelt het Amerikaanse Bard Valley Natural Delights® gegevens die een veelbelovend jaar voor de dadels laten zien, en nog meer voor het merk Natural Delights.

Volgens de gegevens die op 27 juni 2021 zijn verzameld, zullen er dit seizoen in totaal 5,7% meer Medjoul-dadels geoogst worden. Bard Valley Natural Delights zal het met 6,4% zelfs nog beter doen, waarmee het de concurrentie overtreft en flink bijdraagt aan de algemene groei van de categorie.

De gegevens werpen ook licht op enkele andere belangrijke inzichten. Zo tonen ze aan dat verpakte producten met een vast gewicht met 7,5% op jaarbasis zijn gestegen, een trend die is versneld door de toenemende bezorgdheid over bulkproducten tijdens de coronacrisis. Het merk verwacht dat de consument in 2021/22 de voorkeur zal blijven geven aan verpakte producten.

"Ons doel is om de afzet van Medjoul-dadels een duwtje in de rug te geven met strategische verkoop- en marketinginspanningen. Deze gegevens zijn daar een bewijs van", zegt David Baxter, marketingdirecteur bij Natural Delights. "Het had heel moeilijk kunnen worden voor dadels in het coronajaar, maar we hebben gezien dat onze marketinginspanningen niet alleen onze omzet hebben doen stijgen, maar ook dat veel consumenten actief zijn geworden op al onze online platforms."


Biologische categorie
Bovendien is de groei van de afzet van biologische dadels met maar liefst 14,5% gestegen. Bij Bard Valley Natural Delights ligt dat cijfer op 15%. Net als bij de volledige productgroep leidt het merk dus ook de groei in het biosegment. Bard Valley Natural Delights blijft investeren in bio door voor veel van hun boomgaarden het biocertificaat van USDA te behalen en door hun productlijnen te verbreden met biologische variëteiten.

"We voorzien al een aantal jaren in de behoeften van de biologische consument, waardoor deze gegevens dus zeer bemoedigend zijn. We blijven ook al onze productlijnen verder uitbreiden met biologische opties", voegt Baxter toe.



Natural Delights is momenteel druk bezig met de oogst die nog heel september in beslag zal nemen. Het bedrijf verwacht uitstekende kwaliteit en opbrengsten. Omdat het merk de consument ook graag wil informeren over waar hun Medjoul-dadels vandaan komen en hoe de teelt in zijn werk gaat, heeft het een video gemaakt die de mensen een kijkje geven in hoe 's werelds beste Medjoul-dadels van de boomgaard tot in de supermarkt geraken.


Voor meer informatie:
Neil Merritt
Bard Valley Natural Delights
+1 (949) 226 9971
neil.merritt@bvdg.com
www.naturaldelights.com

Publicatiedatum: