De countdown loopt, over veertien dagen is het zover. Het elfde Duitse groenten- en fruitcongres zal van start gaan. Zoals gebruikelijk zal het in het CCD Düsseldorf plaatsvinden. Als hybride-evenement zal het congres natuurlijk ook gestreamd worden.
"We zijn echter zeer blij dat meer dan 90 procent van alle deelnemers ter plaatse wil zijn. Dat toont des te meer dat de mensen elkaar willen zien en persoonlijk willen spreken. Dat er bij alle functionaliteiten van de digitalisering toch ook grenzen zijn. De mens is een sociaal wezen en heeft behoefte aan persoonlijke uitwisseling", zegt Kaasten Reh van Fruchthandel Magazin tevreden.
In totaal, zo vertelt hij verder, ligt het aantal aanmeldingen veel hoger dan vorig jaar: "Het is mooi dat we geleidelijk terugkeren naar de normaliteit. We zullen cijfermatig het niveau van 2019 nog niet kunnen bereiken, maar zouden wel in de buurt kunnen komen. We weten namelijk natuurlijk nog niet hoeveel aanmeldingen er in de laatste twee weken nog bijkomen. Want in de afgelopen tien dagen is het aantal aanmeldingen flink gestegen. De mensen wachten relatief lang met aanmelden, wat ook begrijpelijk is."
"We zijn bijzonder blij dat dit jaar de Duitse retailsector weer zo talrijk vertegenwoordigd zal zijn. Want de uitwisseling door de gehele toegevoegde waardeketen is nu eenmaal essentieel voor de gehele handel. Alleen zo kunnen we werkelijk zien waar we staan bij de afzonderlijke onderwerpen, en waaraan gesleuteld moet worden. Alleen zo kan de handel zich ontwikkelen", benadrukken de drie organisatoren tevreden.
Het onderwerp veiligheid staat helemaal bovenaan bij de organisatie van de bijeenkomst. "We gaan ervan uit dat het percentage gevaccineerden bij het Duitse groenten- en fruitcongres aanzienlijk hoger zal zijn dan het gemiddelde onder de bevolking. Want er komen hier geen jongeren en tot nu toe hebben we persoonlijk tijdens onze vele gesprekken niemand gesproken die niet gevaccineerd is. We zijn ervan overtuigd dat de mensen hun werk willen doen en daar alles voor doen."
Voor de start van het elfde Duitse groenten- en fruitcongres staat een excursie naar de go2market in Keulen op het programma – een testmarkt voor nieuwe producten, maar ook techniek in de levensmiddelenhandel.
En op maandagavond staat dan eindelijk weer het populaire get together in de zeepfabriek (Schwanenhöfe) op het programma. "Wij organisatoren - AMI, GS1 Germany en Fruchthandel Magazin - verheugen ons samen met onze sponsors BVEO en Euro Pool System Duitsland, op talrijke gasten."
Alle informatie over sponsoring, het programma en aanmelding is te vinden op www.dogkongress.de. Vermoedelijk vanaf 3 september staat dan ook weer de app – opnieuw powered by KÖLLA – ter download gereed.