Begin september maken de pruimen van het merk SusiSole hun opwachting op de markt. Het nieuwe merk wordt gelanceerd door het Italiaanse bedrijf Agricola Guidi en er zullen twee variëteiten te koop zijn: Angeleno en October Sun.
"We hebben een fantastisch abrikozenseizoen achter de rug en nu zijn de pruimen aan de beurt. Dit wordt het eerste jaar dat onze pruimenbomen in de vlakte rond Forlì aanzienlijke hoeveelheden voortbrengen. Net als bij de abrikozen, die hun succes te danken hebben aan hun goede smaak, richten we ons met de pruimen in de eerste plaats op smaakkwaliteit", zegt Roberto Guidi, zoon van de oprichter Giancarlo.
Om dit resultaat te bereiken, past Guidi teeltmethoden toe die voor lage gemiddelde opbrengsten zorgen, maar daarmee fruit leveren van grotere maten en met een hoge Brix-waarde. "Minder opbrengst, meer kwaliteit. We halveren de opbrengst per hectare om fruit van uitstekende kwaliteit op de markt te brengen, dat beantwoordt aan de verwachtingen van de consument", benadrukt Guidi.
Roberto Guidi
Momenteel heeft het bedrijf 50 hectare pruimenbomen in productie, waarvan ongeveer 70% van de variëteit Angeleno. Het bedrijf biedt twee premiumlijnen aan: SusiSole (pruimen) en Terra di Romagna (groenten, fruit en pluimveeproducten).
Rode abrikozen aan € 3 per kilo
Het seizoen 2021 is er een om in lijsten voor de abrikozen Albisole (geel) en Rubysole (rood). Momenteel heeft het bedrijf nog ongeveer 20% van de latere rassen te oogsten.
"Dankzij de weersomstandigheden en gerichte teeltmethodes hebben we een product van hoge kwaliteit verkregen. De rode abrikozen hebben mooie marktprijzen behaald, tot gemiddeld € 3 per kilo. We hebben nog steeds abrikozen aan de bomen hangen met een goede houdbaarheid. De afzet zal dan ook doorlopen tot begin oktober. Dit jaar hebben we onder andere ongeveer 30% van de opbrengst geëxporteerd", legt Guidi uit.
Verwerkte producten en packaging
Agricola Guidi biedt ook een lijn van verwerkte producten aan, met onder meer gedroogde abrikozen, vruchtensappen en jam, die het gebrek aan vers product in de wintermaanden zullen compenseren. "Zelfs onze verpakking hebben we verbeterd en aantrekkelijker en herkenbaarder gemaakt. Om het merk Terra di Romagna in de verf te zetten, tonen de nieuwe kartonnen dozen enkele van de meest representatieve dorpen en steden in Romagna, te beginnen met Roncofreddo, de gemeente waar we ons hoofdkantoor hebben", besluit Roberto Guidi.
Voor meer informatie:
Società Agricola Guidi
Via Brasini 2 Bis
47122 Forlì - Italië
+39 (0)543728296
ortofrutta@agricolaguidi.com
www.agricolaguidi.com