Online bestelplatform De Lokalist bestaat 1 jaar

"Lokale spelers vergroten hun afzetgebied naar heel Nederland"

Tholen - In één bestelling: sla van Peter Ultee Groenten en Fruit, een komkommer van Landwaart Culinair, appelen van Boer Erik, bananen van Groentelein, peren van Fred Dalhuisen Groente en Fruit, druiven van De Vitaminebron en biologische bloemkool van Deli Saison. Dat lijkt ingewikkeld, maar De Lokalist draait er de hand niet voor om. Indien voor 16:00 uur besteld, kan je de volgende dag geleverd krijgen, 6 dagen per week in heel Nederland. “Het organiseren van de logistiek is het probleem niet en we hebben de ervaring al”, zegt oprichter Paul van Straaten. “De uitdaging is om binnen alle foodaanbieders, groot en klein, een toppositie te veroveren.”

Komend jaar wil het team achter De Lokalist het aantal bestellingen van consumenten uit heel Nederland bij lokale ondernemers flink laten stijgen. Het bestelplatform ging vorig jaar live en hun 1-jarig bestaan vieren ze met een website update, het starten met aanbiedingen en een app om nóg gebruikersvriendelijker en aantrekkelijker te worden. Paul: “Het begint ergens op de lijken, maar we realiseren ons dat we nog op de onderste trede staan en ons bevinden tussen spelers als Crisp, Gorilla’s en andere flitsbezorgers en de grote landelijke foodspelers. Dit is iets van de lange adem. Maar het gaat de goede kant op, het aantal bestellingen groeit. Veel klanten doen bij De Lokalist inmiddels hun weekboodschappen.”

Paul van Straaten en Richard Nederlof, die samen De Lokalist oprichtten, hebben jarenlange ervaring in logistieke en commerciële dienstverlening. Vanuit hun passie voor lekker eten en de bewondering voor kleine ondernemers besloten ze de online supermarkt opnieuw uit te vinden door het aanbod van al die zelfstandige winkeliers, boeren en telers online te bundelen tot één handige met-elkaar-markt. “Hiermee bieden we een heel breed assortiment van dagelijkse boodschappen tot cadeaus die we landelijk bezorgen.”


Printscreen met een aantal aanbieders van AGF op De Lokalist

Kleine ondernemers kunnen op een laagdrempelige manier via De Lokalist in e-commerce stappen. “De online markt groeit heel hard. Experts voorspellen dat in de toekomst 20 tot 30 procent online gekocht gaat worden. Lokale kleinschalige ondernemers kunnen daar niet in mee. Dat heeft alles te maken met het lage gemiddelde orderbedrag, logistieke dichtheid en de beschikbare capaciteit van mensen, zowel in tijd als in kennis. Online is gewoon een vak apart en dat realiseren een hoop ondernemers zich inmiddels ook. We krijgen heel veel aanmeldingen.”

Een ondernemer die zich aansluit bij De Lokalist kan gebruikmaken van het platform en vergroot daarmee de online zichtbaarheid. Daarnaast kunnen ze hun eigen site aan De Lokalist webshop koppelen. Hiermee vergroten zij hun afzetgebied tot heel Nederland. De diensten van De Lokalist zijn in ruil voor een korting op de producten die zij verkopen aan De Lokalist.

Aanbieders voor AGF krijgen allemaal een mooie kans op het platform van De Lokalist. “De consument kan zelf zijn eigen smaak en voorkeur laten spreken. Vergelijk het met een platform als Thuisbezorgd.nl. Daar vind je ook talloze pizzeria’s waar de consument een keuze uit maakt. Het grote voordeel van ons is dat wij ook de shoarma en patat in één en dezelfde bestelling meenemen”, besluit Paul.

Voor meer informatie:
Paul van Straaten
De Lokalist
+31 (0)85 222 7777
info@lokalist.nl
www.lokalist.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven