Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bananen andersom in het schap goed voor kwaliteit en verkoop?

Tholen - Bananen blijven krom en ze mooi presenteren blijft een kunst. Bij Jumbo Etten-Leur Kerkwerve kwamen ze op het idee om de bananen andersom te presenteren. Vreemd om te zien, maar beter voor de kwaliteit volgens Menno Nefs, filiaalmanager van de supermarkt. Op LinkedIn ontspon zich een hele discussie over de kwaliteit van het presenteren van bananen.

"Gedachte is dat de consument de banaan nu aan de kroon oppakt, in plaats van aan de banaan zelf. Bananen zijn erg kwetsbaar voor aanrakingen en hierdoor hopen we de kwaliteit een stukje beter te houden. We krijgen er positieve feedback over van de klant", aldus Nefs op LinkedIn. Egbert van der Wende snapt dat allemaal wel, maar merkt op: "als je er tegen aankijkt toch wat vreemd !!!"

Van Ronald Ruitenbeek, Hoofd Winkelbegeleiding bij Smeding Groenten en Fruit krijgt Jumbo Kerkwerve nog een tip: "Zijn jullie ook al zover dat je de doos eerst op zijn kop zet, dan de bodem eruit, plastic los en dan de bananen aan de kam eruit halen? Helaas zie ik te vaak de standaard: deksel eraf, plastic open en de bananen niet aan de kam maar bij de banaan vastgepakt. Ook op eerstgenoemde methode zakt de derving en heeft de consument geen drukplekken op de banaan (vanuit het personeel)"

Bron: LinkedIn