Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Corona en uitbreiding aflevermogelijkheden geven boost aan Hippefruitmand.nl

Tholen - Een felicitatie, beterschap of zomaar de groeten overbrengen samen met heerlijk fruit, het wordt steeds populairder merkt Marco van Overveld van Hippefruitmand.nl. Dat de corona-uitbraak daarin ook een rol speelt is duidelijk. “Onze omzet groeide sterk in 2020 en dat ging niet geleidelijk maar in één klap”, vertelt hij. “We hebben het aan Trunkrs te danken dat we al die bestellingen ook op tijd de deur uit konden doen.”


Marco van Overveld

Marco had de samenwerking met bezorger Trunkrs al opgezocht omdat hij graag zijn bezorgtijden wilde uitbreiden. “Trunkrs bezorgt in de avonden en daardoor kunnen we fruitmanden die voor 12 uur zijn besteld, dezelfde dag laten afleveren. Ook is bezorging op maandag mogelijk en dat heeft bestellingen die in het weekend worden gedaan ook een flinke boost gegeven”, vertelt hij.

Marco nam het concept Hippefruitman.nl in 2012 over van Hispa Fruit, nu onderdeel van Staay Food Group en bouwde dat verder uit met een breed assortiment van fruitmanden veelal aangevuld met cadeauartikelen maar ook met hippe producten als een smoothiepakket en fruitwater waarmee de ontvangers zelf nog even aan de slag kunnen met het fruit. “Eigenlijk hebben we voor elke gelegenheid een fruitmand, van geboortepakket, tot zo maar een gezonde groet”, vertelt Marco.

Geboortepakket meisje

Hippefruitmand.nl richt zich op bedrijven en consumenten. De fruitmand is een geschenk. “Hoe makkelijk is het voor een secretaresse om online een fruitmand te bestellen in plaats van op zoek te gaan naar een lokale leverancier. Het gros van wat we verzenden is beterschapspakketten. In coronatijd hebben we flink veel gezonde groeten mogen bezorgen namens bedrijven die fruitmanden voor hun thuiswerkende medewerkers bestelden. Wat we nu merken is een behoorlijke groei in geboortepakketten voor bedrijven. Op kraamvisite gaan  is nog altijd beperkt mogelijk.”

Om de kwaliteit van het fruit te garanderen koopt Marco zelf in en gaat het pakket nog diezelfde dag de deur uit. “Ik heb al 35 jaar ervaring in de AGF en wil de producten die ik verkoop zelf proeven en keuren, zeker wanneer er een wisseling is in herkomst en seizoen. Ik ga dagelijks zelf de inkopen doen en werk naar volle tevredenheid met vaste leveranciers in Breda, de firma’s Aartsen, De Groot en Veenvliet. Zij weten precies wat ik wil. Vaak staat er al een bepaalde kwaliteit voor mij klaar.”

Een deel van de customer journey, het bezorgen in Nederland en België, heeft Hippefruitmand.nl uitbesteed. Daarbij zijn twee partijen in beeld, om dit proces zo gunstig mogelijk in te richten, voor zowel Hippefruitmand.nl als voor de ontvangers van de fruitcadeaus. Trunks neemt daarbij het grootste deel van de consumentenbezorging in de avond voor hun rekening. Hippefruitmand.nl schakelt Post.nl in wanneer pakketten overdag af geleverd moeten worden, bij bedrijven of ziekenhuizen. “Ontvangers weten vaak niet dat er een pakket aankomt en ’s avonds zijn de meeste mensen wel thuis. Daarom kiezen we er meestal voor om pakketten voor particulieren ’s avonds te laten bezorgen. Bij bedrijven en ziekenhuizen kun je alleen overdag terecht. Dus beide bezorgdiensten hebben we nodig.”

Corona gaf een boost aan de bestellingen maar al langer constateert Hippefruitmand.nl dat consumenten steeds meer online versproducten bestellen. Dat wordt ook bevestigd door het onderzoek dat Trunkrs liet uitvoeren. Daaruit blijkt dat de coronacrisis heeft gezorgd voor een stijging van het aandeel Nederlanders dat online versproducten besteld. De belangrijkste reden die versbestellers aangeven is gemak (48%), ruim een kwart (28%) geeft aan online te bestellen wegens corona. Een derde van de versbestellers die wel eens bij een speciaalzaak bestellen doen dit één keer per week, de meerderheid doet dat één of meerdere keren per maand. Klik hier voor het onderzoek naar online versproducten bestellen.

Voor meer informatie:
Marco van Overveld
Hippefruitmand.nl
www.hippefruitmand.nl    

Trunkrs
www.trunkrs.nl