Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse online supermarktomzet daalt voor het eerst

Meer dan 500mln e-commerce gebruikers in Europa in 2021
De e-handel in Europa zal in 2021 een belangrijke mijlpaal bereiken, aangezien het aantal gebruikers van e-commerce waarschijnlijk de 500mln zal passeren. De penetratiegraad zal naar verwachting ook bijna 60% bereiken. E-commerce in Europa wordt steeds populairder op het continent en in de rest van de wereld. Uit gegevens van TradingPlatforms blijkt dat er vorig jaar 480,9mln gebruikers van digitale handel in Europa waren. En dit aantal zal naar verwachting groeien tot 506,9mln tegen het einde van dit jaar.
Bron: ecommercenews.eu

National Pact inzake Plastic Verpakkingen: Carrefour bevestigt zijn engagement
Naar aanleiding van de publicatie van het eerste activiteitenverslag van het National Pact inzake Kunststofverpakkingen (te vinden op https://pacte-national-emballages-plastiques.fr/), bevestigt de Carrefour Group opnieuw zijn engagement om de doelstellingen te bereiken die het voor zichzelf heeft vastgesteld voor 2025: 20.000 ton minder wegwerpverpakkingen in plastic; 30% van alle verpakkingen van de Carrefour-merken uit gerecycleerd materiaal laten bestaan; ervoor zorgen dat alle verpakkingen van de Carrefour-merken volledig recycleerbaar zijn; Bovendien is Carrefour de eerste retailer die in Frankrijk een statiegeldsysteem voor zijn kruidenierswaren invoert in samenwerking met Loop.
Bron: carrefour.com 

VK: Tesco heeft een 'speciale' versaanbieding geïntroduceerd waarmee gedurende een beperkte periode 25% bespaard wordt
Na de sterkste vraag naar groenten en fruit in meer dan 20 jaar heeft Tesco de prijs van zijn zomerfruitlijnen verlaagd. Tesco heeft het debuut aangekondigd van een supermarktkoopje op fruit, evenals meer sterk afgeprijsde verse producten dan ooit tevoren. De korting is nog maar 3 weken beschikbaar bij de kruidenier. Alle bessen, het meeste steenfruit en druiven zijn inbegrepen in de deal die kopers 25% bespaart als ze 2 soorten fruit kopen.
Bron: en.brinkwire.com 

Frankrijk: Casino Group verlengt de looptijd van zijn gesyndiceerde kredietfaciliteit
Casino Group heeft aangekondigd dat het de looptijd heeft verlengd en de financiële conditie heeft verbeterd van zijn belangrijkste gesyndiceerde kredietfaciliteit die oorspronkelijk in oktober 2023 zou aflopen. De wijziging van de leningdocumentatie, ondertekend door alle kredietverstrekkers, wordt van kracht op 22 juli. Het voorziet in de verlenging van de looptijd van de faciliteit van oktober 2023 tot juli 2026, voor een bedrag van € 1,8 mld.
Bron: esmmagazine.com 

Britse online supermarktomzet daalt voor het eerst - Kantar
Reuters meldt: "De online omzet van kruidenierswaren in het Verenigd Koninkrijk daalde in de 4 weken tot 11 juli met 2,6% j-o-j, de eerste daling ooit, omdat de Britten terugkeerden naar fysieke winkels, werkplekken en restaurants, aldus marktonderzoeker Kantar. Het aantal mensen dat ervoor koos online boodschappen te doen, daalde in die periode met 81.000 in vergelijking met dezelfde vier weken vorig jaar. De waarde van de digitale boodschappenmandjes daalde met 8% tot een gemiddelde van € 92,8/winkel, aldus Kantar. Het kanaal was goed voor 13,3% van de totale Britse kruideniersmarkt, tegen 13,4% in het Kantar-rapport van juni".
Bron: marketscreener.com 

VK: Vooruitzicht op biedingsoorlog Morrisons neemt af
Het vooruitzicht van een biedingsoorlog voor de Britse supermarkt Morrisons is afgenomen door de terugtrekking van een potentiële gegadigde. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Apollo, die overwoog een bod uit te brengen, heeft zich nu bedacht. In plaats daarvan wil het zijn krachten bundelen met een ander consortium, waarvan het overnamebod van € 7,3 mld reeds is aanvaard. Eerder deze maand stemde Morrisons in met een bod van een andere Amerikaanse groep onder leiding van de eigenaar van Majestic Wine. Het overnamebod, geleid door de Amerikaanse private equity-onderneming Fortress Investment Group, moet nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders.
Bron: bbc.com 

 

Publicatiedatum: