Russische retailer Magnit koopt minder Dixy-winkels om mededingingswetgeving na te leven
De Russische mededingingsautoriteit heeft de overname van rivaal Dixy door Magnit goedgekeurd op voorwaarde dat 142 buurtwinkels buiten de deal worden gehouden, aldus het bedrijf. Magnit stemde er in mei mee in om € 1 mld te betalen om de 2.651 winkels en 5 distributiecentra van Dixy in Moskou, Sint-Petersburg en andere regio's aan zijn portefeuille toe te voegen en heeft gezegd dat het nog ruimte heeft om andere overnames te doen.
Bron: reuters.com
Duitsland: Lidl groeit met 10% dankzij en ondanks Covid
De Duitse Schwarz Group, waar Lidl en Kaufland onder vallen, heeft een gezond 2020 achter de rug. De omzet steeg met 10% tot € 125,3 mld. Lidl noteerde in het boekjaar 2020 een groei van 9,9% tot een totaal van€ 96,3 mld; ook zusterbedrijf Kaufland deed het erg goed met een stijging van +7,5% tot € 25,5 mld.
Bron: retaildetail.eu
Pepco kan profiteren van inflatie, zegt CEO
De in Warschau genoteerde discountretailer Pepco Group kan de komende kwartalen profiteren van de inflatiedruk omdat mensen prijsgevoeliger worden, aldus de topman van het bedrijf. De groep, die in mei naar de beurs ging met een waardering van € 5 mld, is eigenaar van de Britse discountwinkel Poundland en van de merken PEPCO en Dealz in Europa. Het bedrijf heeft bijna 3.400 winkels in 16 landen en wordt geleid door CEO Andy Bond, voormalig baas van de Britse supermarktgroep Asda.
Bron: esmmagazine.com
Ierland: Lidl opent nieuwe winkel van € 10 mln in Thurles
Lidl Ierland heeft de opening aangekondigd van zijn nieuwe winkel aan de Slievenamon Road in Thurles, Co Tipperary. De nieuwe winkel brengt een investering van € 10 mln naar de plaats en tot 10 nieuwe banen bij de retailer in het komende jaar.
Bron: checkout.ie
Recordverlies voor Just Eat Takeaway ondanks ordertoename van 50%
Just Eat Takeaway ontving 61% meer bestellingen in de afgelopen 6 maanden en had een bruto omzet van € 14,1 mld als gevolg. Sinds 15 juni is de Amerikaanse branchegenoot Grubhub officieel onderdeel van het van oorsprong Nederlandse concern. Samen resulteerde dit in een toename van het aantal orders met 51%. Het concern gaat voor heel 2021 uit van een brutoresultaat van tussen de min 280 miljoen euro en min 450 miljoen euro. Just Eat Takeaway.com denkt wel dat de verliezen in het tweede halfjaar lager zullen zijn dan in de eerste zes maanden. In de Verenigde Staten en Canada heeft de maaltijdbezorger zijn commissies moeten verlagen als gevolg van de Covid-crisis, terwijl grote investeringen ook tot resultaten in het rood hebben geleid.
Bron: retaildetail.eu