Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wim van Cuijk: "Al 30 jaar lang geloof ik dat groenten en fruit het medicijn zijn van de toekomst"

Creatieve groenteboer wil chronisch zieken minder medicijnen laten slikken

Wim van Cuijk onderneemt al zijn hele leven lang in de AGF-sector. Met een berg aan kennis en ervaring over groenten en fruit zette hij zijn zinnen op het ontwikkelen van commerciële voeding- en verpakkingsconcepten. Zijn focus ligt vooral op productontwikkeling gericht op de zorgsector.


Foto: GBO Innovation makers. 

Wim van Cuijk is één van de oprichters van Carezzo. Het bedrijf biedt een effectieve oplossing voor het probleem van ondervoeding door het ontwikkelen en vermarkten van eiwit verrijkte basisvoeding op basis van groenten, fruit en granen. Ondervoeding is, met name bij de groeiende groep ouderen, een onderschat probleem. Simpelweg meer eten of aanvullende medicatie is volgens Carezzo niet altijd de oplossing. Met hun eiwit verrijkte basisvoeding leggen ze de verbinding tussen zorgvuldig samengestelde recepturen en zorgeloos genieten van lekkere, gezonde en bovenal verse voeding op basis van groenten, fruit en granen.

GBO bezocht Wim op de Foodtechpark Brainport in Helmond, waar het de voormalige doelman van NEC enkele korte vragen stelde.

In één zin, wie ben je?
Wim van Cuijk: Creatieve groenteboer die chronische zieken minder medicijnen wil laten slikken door slimme, lekkere, verrijkte voedingsoplossingen te ontwikkelen.

Waarom hecht jij (als ondernemer) waarde aan design?
Naast de functionele aspecten van een verpakking bepaalt de uitstraling meer dan 50% de smaak. Het één kan niet zonder het ander: innovatieve voeding heeft recht op een exclusieve en vernieuwende verpakking.


Foto: GBO Innovation makers

Wie of wat is jouw persoonlijke inspiratie?
Al 30 jaar lang geloof ik dat groenten en fruit het medicijn zijn van de toekomst. Nu is de toekomst. Onze samenleving is meer dan ooit klaar voor een nieuwe categorie aan basisvoeding: een middenweg tussen medicatie en normale voeding. In het zwaar concurrerende farmaceutische landschap is het zeer moeilijk om deze visie aan de man te brengen. Ik ben er sterk van overtuigd dat de natuur veel slimmer is dan alle farmaceuten bij elkaar. Mijn inspiratie haal ik daarom uit de natuur en degene die dat heeft geschapen. 

Hoe ga je om met de nieuwe strengere wetgeving (het verbod) rondom wegwerpplastic?
Samen met Abarka (SKIRTALL) ontwikkelen we volop door op het gebied van productinnovatie. We streven naar duurzame verpakkingen (recyclebaar, mono-materiaal, gewicht verlaging) met een ambachtelijke uitstraling. Onze producten bevatten geen rietjes of lepeltjes en worden met name in de ziekenhuizen of bij mensen thuis genuttigd. Wij ontwikkelen geen on-to-go producten. 

Wat verbindt jou met GBO Innovation makers?
Onze samenwerking bestaat al decennia lang. Gestart vanuit VHS food (gepatenteerde verpakking voor stoommaaltijden), daarna met SKIRTALL (gepatenteerd design) en nu alweer zo’n 10 jaar met Carezzo Nutrition. GBO gaat verder dan alleen design. Hun expertise levert een ondernemer een groot voordeel op.

Bron: GBO

Publicatiedatum: