Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Edeka Südbayern ziet omzetgroei van 14,2%

Italië: Etruria Retail ziet omzet stijgen met 16%
Het Italiaanse Etruria Retail heeft een omzet gerapporteerd van € 253 mln in zijn boekjaar 2020, een stijging van 15,8% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze prestatie is te danken aan de omzetstijging als gevolg van de Covid-19-pandemie, met name in het segment van de buurtwinkels, en aan het vermogen van het bedrijf om zich onmiddellijk aan te passen aan de nieuwe norm. Van de totale winst van meer dan € 4,4 mln is de onderneming van plan € 2,8 mln uit te keren aan de aandeelhouders. De netto financiële schuld daalde tot € 11,6 mln, wat de helft is van 2018. In termen van productassortiment waren diverse goederen goed voor 50% van de omzet, gevolgd door gepekelde vleeswaren en zuivelproducten (23%), groenten en fruit (12%), vlees (9%) en diepgevroren producten en verse vis (6%).
Bron: esmmagazine.com 

Duitsland: Edeka Südbayern ziet omzetgroei van 14,2% 
Edeka Südbayern, onderdeel van de Duitse Edeka bedrijvengroep, heeft voor het boekjaar 2020 een groei van 14,2% in de like-for-like omzet gerapporteerd. Via zijn netwerk van meer dan 650 ondernemers is de retailer uitgegroeid tot een van de toonaangevende supermarkten in de zuidelijke Beierse regio en landelijke districten in het zuidoosten van Baden-Württemberg. Edeka omschreef 2020 als een jaar van 'extremen' als gevolg van de pandemie en de daarmee samenhangende veranderingen in de regelgeving en een ongekende vraag naar goederen.
Bron: esmmagazine.com 

Nederlandse Jumbo CEO: 'We hebben Hema niet gekocht om Jumbo's te maken'
Jumbo CEO Frits van Eerd zei ooit dat hij Hema wilde kopen, maar niet omdat het familiebedrijf uit Veghel geen verstand heeft van non-food. Intussen is de koop een feit. Natuurlijk moet het op termijn voordelen opleveren om Jumbo en Hema onder één eigenaar te brengen. Eerst moet Hema weer de juiste snaar weten te raken bij de consument.
Bron: paudal.com 

Frankrijk: Groupe Casino, Deliveroo verlengen samenwerking met 2 jaar
De Franse supermarktgigant Groupe Casino heeft aangekondigd de samenwerking met bezorgbedrijf Deliveroo met nog eens 2 jaar te verlengen, met plannen om de dienst uit te rollen naar een breder scala aan steden. 'Deze samenwerking is erop gericht om klanten van het Deliveroo-platform in staat te stellen om de producten en voedingsmerken van Groupe Casino gemiddeld in minder dan 30 minuten te laten bezorgen', aldus Casino in een verklaring.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: