Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize wordt de exclusieve uitbater van Foodmaker restaurants in België en Luxemburg

VK's Lollipop: De Monzo van de supermarkten?
Het is moeilijk om een startup te bedenken die meer tijdgeest uitstraalt dan Lollipop. De oprichter van de boodschappenapp wil zijn ervaring in fintech gebruiken om voor supermarktwinkelen te doen wat digitale banken deden voor financieel beheer: het sneller, gemakkelijker en misschien zelfs leuker maken. Als dat lukt, zou het wel eens een investeerdersdroom kunnen worden. "Als Monzo supermarkten zou doen, hoe zou dat er dan uitzien?" zegt Lollipop-oprichter Tom Foster-Carter, de voormalige COO van Curve en Monzo. Zijn antwoord: Lollipop. De gratis app helpt drukke gezinnen hun wekelijkse maaltijden te plannen, hun gezondheidsdoelen te bereiken, wat menu-inspiratie op te doen en tijd te besparen door automatisch alle benodigde ingrediënten in een mandje te stoppen en ze naar je huisdeur te laten sturen.
Bron: sifted.eu 

VK: Asda introduceert één-uur Express Delivery service
Asda is de eerste supermarkt die zijn volledige online-assortiment aanbiedt voor Express Delivery, zodat klanten sneller en handiger kunnen bestellen. De nieuwe supersnelle dienst is geïntroduceerd in 3 Asda-winkels deze week na een succesvolle proef. Het geeft klanten toegang tot Asda's volledige online-assortiment van meer dan 30.000 levensmiddelen met een levering aan huis binnen 1 uur. Express Delivery in 1 uur is afhankelijk van slotbeschikbaarheid, afstand van een Asda winkel en het aantal geselecteerde items.
Bron: corporate.asda.com 

Musgrave vestigt de aandacht op € 186 mln uitgaven aan eten en drinken in Noord-Ierland
Musgrave zet haar steun voor Noord-Ierland op het gebied van eten en drinken en de economie in het algemeen in de schijnwerpers met een multi-channel marketingcampagne in SuperValu- en Centra-winkels. De campagne Because Local Matters benadrukt de jaarlijkse uitgaven van de groep van € 186 mln aan lokaal eten en drinken, terwijl bijna 5.000 mensen op 300 locaties werken en een bijdrage van ongeveer € 408 mln aan de Noord-Ierse economie wordt geleverd.
Bron: belfasttelegraph.co.uk 

België en Luxemburg: Delhaize wordt de exclusieve uitbater van Foodmaker restaurants
Delhaize en Foodmaker gaan nog meer samenwerken: de supermarktketen wordt de exclusieve "hoofdfranchisenemer" van het Foodmaker-restaurantconcept in België en Luxemburg en zal verantwoordelijk zijn voor de verdere ontwikkeling van het netwerk. Delhaize en Foodmaker werken al meer dan een decennium samen: de producten van Foodmaker zijn te vinden in alle verkooppunten van de retailer en op de website. Delhaize heeft ook 150 Foodmaker-saladebars, waar klanten hun salade kunnen samenstellen.
Bron: retaildetail.eu 

Britse winkelprijzen dalen sneller, maar inflatiedruk neemt toe
De prijzen die de Britse retailers in rekening brachten, daalden in juni iets sneller dan in mei als gevolg van een felle strijd tussen supermarkten, maar de toenemende kosten in verband met Covid-19 en Brexit zouden binnenkort kunnen bijdragen aan de stijging van de bredere inflatie, zei een sectorgroep. Uit de winkelprijsindex van het British Retail Consortium voor juni bleek dat de prijzen 0,7% lager waren dan een jaar eerder, vergeleken met een daling van 0,6% in het jaar tot mei, wat de kleinste daling was sinds februari 2020.
Bron: euronews.com 

VK: 1 op 5 kant-en-klaarmaaltijden nu plantaardig of vegetarisch
Een vijfde van de kant-en-klaarmaaltijden die door Britse supermarkten worden verkocht, zijn nu plantaardig of vegetarisch en zijn de goedkoopste optie bij de meerderheid van de retailers, zo blijkt uit een enquête. Onder de categorie kant-en-klaarmaaltijden zijn plantaardige opties de snelst groeiende, met een stijging van 92% sinds het eerste onderzoek van de Eating Better Alliance in 2018. Volgens het laatste onderzoek van Mintel eet 86% van de Britse volwassenen kant-en-klaarmaaltijden, waarbij 3 op de 10 mensen ten minste eenmaal per week gekoelde kant-en-klaarmaaltijden eet.
Bron: standard.co.uk 

Publicatiedatum: