Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

THT New Cool levert 100e elektrische koeltrailer aan VSDV

THT New Cool heeft de 100e volledig elektrische koeltrailer geproduceerd en geleverd. Deze koeloplegger werd geleverd aan Van Straalen De Vries Transport in Zwaagdijk.

VSDV heeft herhaaldelijk verschillende New Cool reefers besteld sinds hun eerste New Cool trailer in 2018 werd geleverd. Met deze nieuwe order heeft het bedrijf meer dan 20 New Cool koeltrailers in zijn vloot en treedt het op als koploper met de doelstellingen van het bedrijf: stil, milieuvriendelijk gekoeld transport.


Rober van Straalen, Directeur Van Straalen De Vries, Bjorn Houtman, Transportmanager Van Straalen De Vries, Twan Heetkamp, Directeur THT New Cool en Gerry Vinck, Vestigingsmanager Van Straalen De Vries

“Dit is een vereiste voor stedelijke omgevingen waar in 2025 aan moet zijn voldaan en we zijn blij dat we hierin drie jaar geleden de pioniersrol hebben vervuld. Het heeft ons een voorsprong gegeven in
onze bijdrage aan emissievrij koeltransport en daar kunnen onze klanten ook van profiteren. Een win-winsituatie”, zegt Rober van Straalen, directeur en mede-eigenaar van VSDV. Hij vervolgt: “THT New Cool en Van Straalen De Vries hebben een geweldige samenwerking omdat we gemeenschappelijke waarden en doelen delen. Met veel plezier hebben we de 100ste trailer in ontvangst genomen die THT New Cool heeft geproduceerd, en we streven ernaar om er in de toekomst nog veel meer te bestellen om verder bij te dragen aan zowel een positieve economische als ecologische verandering in de zware transportsector. ''

Ontwikkeling
THT New Cool begon in 2007 met de conceptontwikkeling van een volledig elektrische koeltrailer om het gebruik van diesel en andere milieu onvriendelijke emissies terug te dringen. De productlancering in 2012 werd gevolgd door een periode van 3 jaar prototypetesten, wat resulteerde in een verder geoptimaliseerd product in 2015. Na een nieuwe grootschalige veldtestfase van 3 jaar kwam in 2018 een nog verder geoptimaliseerd product tot leven. Met een pre-serieproductiefase van 2 jaar en meer dan 50 geproduceerde en rijdende voertuigen, startte THT New Cool BV in 2020 met grootschalige serieproductie.

Referenties
"Meerdere tevreden klanten ervaren nu al de voordelen van het rijden met dit volledig elektrische koeltrailerconcept zoals Hessing, VSDV, Coenen Boxmeer, Cornelissen Groep, A. Kanters en PNO. Bovendien testen bedrijven als Krummen Kerzers en Nagel Group momenteel verschillende THT New Cool reefers om de voertuigen mogelijk grootschalig mee te gaan nemen in hun toekomstige activiteiten", aldus THT New Cool. 

Het concept
Een THT New Cool reefer kan worden geproduceerd door alle trailerfabrikanten waaronder Krone Trailer en Chereau, en het concept omvat onder meer partners Carrier Transicold's Vector eCool en VALX
bv's E2! HD Energy-as. Het nieuwe Vector eCool-koelsysteem omvat een motorloze koeleenheid die wordt aangedreven door een
accupakket in combinatie met een VALX-asgenerator. De volledig elektrische technologie met een nieuw  energieterugwin- en opslagsysteem zet kinetische energie die door de aanhanger wordt
opgewekt om in elektriciteit, wat vervolgens wordt opgeslagen in een accupakket om de koeleenheid van stroom te voorzien. Door deze kringloop ontstaat een volledig autonoom systeem dat geen directe uitstoot van kooldioxide (CO2) of fijnstof produceert.

De volledig elektrische verkoop- of verhuurkoeltrailers van THT New Cool zijn stil -PIEK-conform-, wat betekent dat het geluid bij gebruik lager is dan 60 dB. Zelfs wanneer de asgenerator en het accupakket
zijn gemonteerd, is het systeem nog steeds aanzienlijk lichter dan een standaard diesel unit met een volle brandstoftank. Er worden geen CO2 of andere vervuilingen uitgestoten en een New Cool reefer wordt
aangeboden tegen hetzelfde totale kostenniveau als een conventionele diesel reefer.

Voor meer informatie:
THT New Cool
bram@thenewcool.nl  
www.thtnewcool.eu 

Publicatiedatum: