Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dalend marktaandeel zet Colruyt Groep onder druk

EuroCommerce kiest nieuwe voorzitter
EuroCommerce, de organisatie die de retail- en groothandelssector in Europa vertegenwoordigt, heeft Juan Manuel Morales tot nieuwe voorzitter verkozen. Morales, die Régis Degelcke opvolgt, zal zijn nieuwe functie op 1 juli 2021 voor 3 jaar opnemen.
Bron: esmmagazine.com

België: Dalend marktaandeel zet Colruyt Groep onder druk
De Colruyt-supermarkten hebben marktaandeel verloren als gevolg van de coronacrisis, zo blijkt uit de jaarcijfers van Colruyt Group. De omzet haalde net niet de kaap van € 10 mld en de winstverwachtingen zijn erg onzeker. De omzet van Colruyt Group steeg in de verslagperiode 2020/21 met 3,7% tot ruim € 9,9 mld.
Bron: retaildetail.eu 

Kroatië: Studenac neemt Bure Trgovina over
De Kroatische supermarktketen Studenac heeft aangekondigd dat het de in Biograd gevestigde retailer Bure Trgovina heeft overgenomen, in het kader van de verdere uitbreiding van de activiteiten in het land. Met de overname versterkt Studenac zijn leidende positie langs de Kroatisch Adriatische kust en wordt het de op één na grootste winkelketen in het land.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Asda gaat refill zones uitrollen naar meer winkels
Asda rolt tegen het einde van het jaar zijn navulaanbod uit in nog eens 4 winkels als volgende stap op zijn reis om klanten te helpen hun supermarktverpakkingen te verminderen, hergebruiken of recyclen. De supermarkt zal nieuwe hervulconfiguraties in de winkels uitproberen, samenwerken met meer huishoudelijke merken en met klanten in verschillende delen van het VK om te begrijpen hoe hervulparticipatie het best kan worden aangemoedigd bij zoveel mogelijk klanten.
Bron: corporate.asda.com 

Publicatiedatum: