Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kruising van Honey Crisp en Zestar

SweeTango vanaf half augustus in heel Duitsland verkrijgbaar

Vanaf half augustus is SweeTango in heel Duitsland beschikbaar. De seizoensstart wordt geflankeerd door een opvallende verpakking voor meer impulsaankopen, speciale presentatiedisplays, een social media campagne, prijzenspellen en nog veel meer. Zo zal de populaire merkappel een plekje veroveren op de Duitslands fruitschalen en zal men graag in deze vrolijke rode appel willen bijten.

Foto: SweeTango

"Na de voor SweeTango zo positieve start van seizoen 2020 hebben we ons grote doelen gesteld", zegt Wolfgang Kreiser, directeur van het 'Deutsches Obstsorten Konsortium'. "De oogstraming bedraagt circa 1.500 ton appelen, die we van augustus tot midden november aan kunnen bieden." De kruising tussen Honey Crisp en Zestar appelen heeft, dat bewijst de snelle verkoop van de oogst van 2020, het potentieel van een vaste plek in het fruitschap. Naast de buitengewoon frisse smaak van de appel met de knapperig rode schil, stamt deze appel uit Duitse teelt. Dat correspondeert met de tijdgeest van grote consumentengroepen die bewust lokaal willen inkopen.

Aandacht op de winkelvloer en in het schap
Ter ondersteuning van de verkoop biedt SweeTango haar handelspartners promotiemiddelen die de meerwaarde van de premiumappel duidelijk communiceren. Te beginnen met een opvallend frisse verpakking in de vorm van een praktische foodtainer voor 4 of 6 appelen. Verder zijn er informatieve displays ter bevordering van de impulsaankopen, maar ook ligstoelen, drinkflessen en zonneschermen om de Point of Sale het begeerde zomergevoel te geven. Daarnaast brengt een nationale PR-campagne de appel in food- en lifestylemagazines met prijzenspellen en receptideeĆ«n. 

Over het Deutsches Obstsorten Konsortium
Het 'Deutsches Obstsorten Konsortium' (DOSK) is een vereniging van acht Duitse telersorganisaties met een gemeenschappelijk afzetvolume van circa 500.000 ton fruit. Het DOSK werd in 2003 opgericht. Het doel van het consortium is om productinnovaties, die bij de aangesloten teeltbedrijven geteeld worden, op de Duitse fruitmarkt te promoten. 

Voor meer informatie:
Deutsches Obstsorten Konsortium
www.dosk.eu
sweetango-apple.com

Publicatiedatum: