De Britse AGF-leverancier Jupiter heeft deze week de nieuwste toevoeging aan haar assortiment onthuld. Samen met Babybel brengt het bedrijf een snackverpakking met Babybel light-kaas, knapperige appelschijfjes en sappige druiven op de markt.
De innovatieve snackverpakking zal bij Tesco-winkels in heel het VK verkrijgbaar zijn en worden verkocht als opzichzelfstaand item of als onderdeel van de populaire 'meal deal' van Tesco.
Aangezien het aantal Google-zoekopdrachten naar 'gezonde tussendoortjes' met 110% is toegenomen en er dit jaar meer dan 250 mln tussendoortjes op basis van hun gezonde kenmerken werden gekozen (+18% ten opzichte van het jaar daarvoor) is deze nieuwe snack gericht op consumenten die op zoek zijn naar een verantwoord tussendoortje. Dit biedt retailers goede afzetmogelijkheden.
Babybel Light Cheese, Apple & Grapes voldoet met 73 calorieën aan de door het Britse ministerie van Volksgezondheid aanbevolen 100 calorieën-norm voor snacks. Daarnaast is het tussendoortje rijk aan proteïne en calcium. Hierdoor is het een ideale snack voor zowel volwassenen als kinderen.
De snack is ook geschikt voor vegetariërs en is van nature lactosevrij. Het product bevat geen toegevoegde kleur- en smaakstoffen of conserveermiddelen. De snackverpakking bevat een Babybel light kaasje, dat gemaakt is van 175ml gepasteuriseerde melk maar half zoveel vet bevat als een origineel Babybel-kaasje.
Jennie Dettmer, manager marketing ontwikkeling bij Bel: "We zijn blij dat Jupiter de samenwerking met ons is aangegaan om Babybel Light Cheese, Appel & Grapes op de markt te brengen. Dit nieuwe product zal de verkoop aanjagen omdat het inspeelt op de consumentenvoorkeur voor verantwoorde snacks. Met slechts 73 calorieën is het een nieuwe optie in het kant-en-klaarschap. Het is daarnaast een ideale aanvulling op een broodmaaltijd, salade of lunchpakket."
De Babybel Light Cheese, Apple & Grapes-verpakkingen zijn in heel het VK verkrijgbaar in handige displaydozen van acht stuks.