Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Het Italiaanse Albisole wil abrikozenexport uitbreiden

Zero residu, een nieuw premium merk, een nieuwe Albisole spot op TV, de uitbreiding van de structuur en meer export. Het Italiaanse Società Agricola Guidi legt een reeks elementen op tafel om de waarde van haar abrikozen, geteeld op meer dan 300 hectare in de provincie Forlì-Cesena, te verhogen.

“Door de vorst hebben we ongeveer 25% van ons potentieel verloren, maar de schatting is dat we tot september nog 6.500 ton aan gewassen zullen oogsten. Dit is dus ons eerste jaar met echt belangrijke hoeveelheden”, zegt Roberto Guidi, commercieel directeur en zoon van de stichter Giancarlo.

Ongeveer 80% van de abrikozen worden op de binnenlandse markt gebracht en momenteel hebben acht van de belangrijkste detailhandelsketens leveringsovereenkomsten ondertekend. “Wij willen ook de afzet in het buitenland vergroten en om dit doel te bereiken werken wij nog steeds samen met de Mediterraneo Groep. Wij hebben een gewas dat opvalt door zijn kleur, grootte en vooral smaak. Daarom hebben wij vertrouwen in de grensoverschrijdende afzet.”

Dit jaar zitten er minder abrikozen aan de planten en dit komt de concentratie van droge stof ten goede. De oogst van de gele abrikozen is begin juni begonnen, die van de rode donderdag 10 juni.

“Met het merk Rubysole verhogen wij de waarde van de rode abrikozen, terwijl de tweekleurige abrikozen voor ons in de categorie ‘gele’ Albisole vallen. Wij besteden zeer veel aandacht aan de selectie en alleen rassen met een volledig rode schil en uitstekende geur en smaak mogen het merk Rubysole dragen. Het wordt geflankeerd door het reeds geconsolideerde Albisole en vanaf dit jaar zal het merk Terra di Romagna de contouren aangeven van een verdere uitbreiding van de premiumlijn.”

Er is ook een keuze aan verpakkingen. Onder het merk Terra di Romagna zijn de abrikozen verkrijgbaar in dozen van twee kilo of in eenlaags R-Pet trays van 500 gram. Deze vormen een aanvulling op de klassieke schalen met een gegarandeerd gewicht die, dankzij de zwarte achtergrond, de heldere kleur van de abrikozen goed doen uitkomen.

Het zoeken naar ecologische en milieuvriendelijke materialen gaat door, ook omdat het bedrijf de vrijwillige productcertificering Friend of the Earth heeft verkregen.

“Zero residu was enkele jaren geleden begonnen als een weddenschap, maar vandaag kan 80% van onze abrikozen op deze garantie bogen. Wij hebben meer dan 200 hectare planten die beschermd zijn door hagelwerende, regenwerende en insectenwerende netten en dit maakt het voor ons gemakkelijker om dit doel te bereiken.”

Wat de uitbreiding van de vestiging in Carpinello (Forlì) betreft, wijst Guidi erop dat ze de capaciteit van de koelopslag en de nieuwe verwerkingsruimten zullen vergroten. 

Voor meer informatie:
Roberto Guidi
Società Agricola Guidi   
Divisione ortofrutta
Via Brasini 2 Bis
47122 Forlì - Italië
+39 0543728296
ortofrutta@agricolaguidi.com 
www.agricolaguidi.com  

Publicatiedatum: