Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrisons onder vuur vanwege ongezonde voeding

Brits Morrisons krijgt het zwaar te verduren van beleggers over ongezonde voeding
Morrisons is donderdag de laatste Britse supermarktgroep geworden die het doelwit is geworden van activistische aandeelhouders vanwege de hoeveelheid ongezonde voeding die het verkoopt. Verantwoordelijke beleggingsgroep ShareAction zei dat het, samen met zeven institutionele beleggers die samen € 0,9 mld beheren, een brief had geschreven aan Morrisons voorzitter Andrew Higginson in de aanloop naar de jaarlijkse aandeelhouders-vergadering van de foodretailer met een oproep om de verkoop van gezondere voedingsmiddelen en dranken te stimuleren. Vorige maand stemde marktleider Tesco in met meer gezonde voedingsopties bij vestigingen in Europa en Groot-Brittannië om de door ShareAction gecoördineerde beleggers tevreden te stellen, die een historische aandeelhoudersresolutie hadden ingediend om de kwestie af te dwingen.
Bron: Reuters 

VK: Retailers blijven hun gedrag ten opzichte van leveranciers verbeteren
De 13 retailers die door de Groceries Code Adjudicator (GCA) worden gereguleerd, zijn hun gedrag ten opzichte van leveranciers blijven verbeteren, ondanks het feit dat ze te kampen hebben met de Covid-19-crisis en Brexit. In de jaarlijkse GCA-enquête die eerder dit jaar werd gehouden, meldden de leveranciers dat de Britse supermarkten de gedragscode voor de bevoorrading van levensmiddelen (GSCOP) het best naleefden, zelfs beter dan de recordresultaten van 2020. Het aantal leveranciers dat het afgelopen jaar met problemen in verband met de code te kampen had, kende niet alleen een nieuw laagterecord (29% tegenover 36% in 2020), maar meldde ook een daling van alle kwesties die onder de code vallen, op één uitzondering na. Alleen verzoeken om forfaitaire betalingen in verband met een betere positionering in de onlinewinkel van een retailer (niet in verband met een promotie) waren een punt van zorg, met 1%.
Bron: KamCity 

Publicatiedatum: