Nieuwe Italiaanse watermeloen Dolce Passione op de markt

De afgelopen dagen is het afzetseizoen van Dolce Passione van start gegaan, een nieuw commercieel merk dat met zijn boodschap ‘passie verandert van kleur’ fruit van Italiaanse oorsprong aan de man wil brengen. Het zal zowel in Italië als in het buitenland verkrijgbaar zijn.

Het gaat om een nieuwe watermeloen die wordt gekenmerkt door een donkergroene schil, met een intens rood vruchtvlees dat enkele eetbare zaden kan bevatten. Het ras, Giotto genaamd, heeft een perfect bolvorm en is ontwikkeld door het zaadbedrijf Lamboseeds.

De distributie zal worden toevertrouwd aan Ortofrutta Castello uit het Italiaanse Stanghella (Padua) en Alma Seges uit Eboli (Salerno), die verantwoordelijk zullen zijn voor de oogst, de selectie, de verpakking en de distributie in heel Italië.

“Na de eerste tests in 2020 ligt hier het commerciële voorstel voor onze binnenlandse markt en voor de belangrijkste Europese landen die de kwaliteit van de Italiaanse watermeloen erkennen. We hebben een egaal donkergroene meloen, die doet denken aan de traditionele watermeloenen van weleer. De Lamboseeds Giotto watermeloen wordt gekenmerkt door een hoge weerstand tegen vervoer, door een dieprood vruchtvlees en een middelmatige grootte”, aldus de specificatie van deze nieuweling op de markt.

Het meest opvallende kenmerk is de zoetheid van het vruchtvlees, met een hoge en constante brixwaarde. “Italië teelt minder dan 0,5% van alle watermeloenen wereldwijd en staat slechts op de twintigste plaats van de belangrijkste telers. Om de felle Europese
concurrentie van Spanje en Griekenland het hoofd te bieden, kunnen er in ons geval alleen gewassen van hoge kwaliteit worden aangeboden. De handelsondernemingen die dit gewas op exclusieve basis op de markt brengen, bieden de consument watermeloenen aan met een gewicht tussen 3,5 en 6 kg. Om de afzet te vergemakkelijken, zal Dolce Passione ook online worden aangeboden”, zegt Sandro Colombi, marketingdirecteur van Lamboseeds.

Om tegemoet te komen aan de behoeften van eenpersoons-huishoudens of huishoudens met een klein aantal leden, hebben Alma Seges en Ortofrutta Castello besloten watermeloen in schijfjes of blokjes gesneden aan te bieden.

Dit jaar zal het aanbod, dat ongeveer 4.000 ton zal bedragen, ongeveer 3 maanden op de markt zijn, van begin juni tot eind augustus.

Giovanni Zenari, die voor dit seizoen zijn commerciële ervaring inzet voor de coördinatie van de afzet van de groep Dolce Passionnel, zegt het volgende. “De Giotto watermeloenen zullen worden geteeld in de meest gespecialiseerde en typische gebieden van ons land: Sicilië, Apulië, Campanië, Lazio, Emilia Romagna, Veneto, Lombardije en Umbrië.”

Voor meer informatie:
Sandro Colombi 
+39 331 5249901
s.colombi@lamboseeds.com
giovanni.zenari@gmail.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven