Guadeloupe & Martinique bananen bij de Tour de France

Sinds 2019 geniet La Banane de Guadeloupe & Martinique de status van officiële Tour de France-banaan.

De enige tuinbouwpartner van het evenement zal op deze manier een glimlach bezorgen en een brok energie leveren aan de 184 deelnemende wielrenners en zal met hen Frankrijk doorkruisen, van Brest tot Parijs.

La Banane de Guadeloupe & Martinique is bij de start en finish van elke etappe:

  • entertainment op het podium door 'Popotte' (mascotte van het merk) in de vertreksteden;
  • bananen uit Guadeloupe & Martinique, aangeboden aan het grote publiek en in de VIP-ruimtes;
  • bananen uit Guadeloupe & Martinique uitgedeeld aan de wielrenners bij hun aankomst in de paddock.

Dankzij de goedgeorganiseerde logistiek zullen de rijpingsfaciliteiten van het Fruidor/Murissol-netwerk bijdragen aan het succes van deze gebeurtenissen: zo kan er in totaal meer dan 15 ton aan bananen uit Guadeloupe en Martinique worden geleverd.

La Banane de Guadeloupe & Martinique organiseert actie rondom 'km 97'
La Banane de Guadeloupe & Martinique herhaalt de liefdadigheids- en solidariteitsactie die de naam 'km 97' kreeg. Dit jaar wordt deze actie georganiseerd bij de zesde etappe: Tours-Châteauroux in de stad Ecueillé, op 97 km van de start. 'km 97' is een knipoog naar de departementen van de oorsprong van de Franse bananen: Guadeloupe (971) en Martinique (972).

Ecueillé, een stad met 1200 inwoners, zal de doorkomst van de wielrennen vieren en de wielrenners bij 'km 97' verwelkomen op geheel Antilliaanse wijze en in de kleuren van la Banane de Guadeloupe & Martinique.

Dit jaar zet 'km 97' zich in voor Les Restos du Cœur, een Franse liefdadigheidsorganisatie die voedsel verdeelt onder dak- en thuislozen in dat land. Het doel van deze solidariteitsactie is om zoveel mogelijk bananen in te zamelen onder wielrenners, het grote publiek en de internetgebruikers voor Les Restos du Cœur.

De Tour de France zal voor la Banane de Guadeloupe & Martinique bovendien een kans zijn om de inzet van de gloednieuwe communicatiecampagne voort te zetten: op de verkooppunten via een groots opgezet spel met meerdere merken en dagelijks op de sociale netwerken Facebook en Instagram.

Voor meer informatie: 
www.bananeguadeloupemartinique.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven